تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۸۷ - ۰۴:۳۵

گروه ورزشی: بارسلونا و آتلتیکو مادرید امشب در نوکمپ در حالی به مصاف هم می‌روند که هر دو چهارشنبه‌شب در لیگ قهرمانان حریفان خود را با نتیجه 2 بر یک شکست دادند.

بارسلونا که تا دقیقه 87 یک بر صفر مقابل شاختار دونتسک بازنده میدان بود، با 2 گل دیرهنگام مسی که اواسط نیمه‌دوم به جای تیری آنری به زمین آمده بود، نجات پیدا کرد. این در حالی است که  لوچسکو، سرمربی شاختار، بارسا را در به ثمر رساندن گل مساوی به بازی ناجوانمردانه متهم کرده است.

در حالی که بازیکنان شاختار برای رسیدگی به وضعیت بازیکن مصدوم توپ را به بیرون زده بودند، بارسا با در اختیار گرفتن آن به بازی ادامه داد که نتیجه آن به ثمر رسیدن گل اول این تیم بود. خبرگزاری فرانسه از قول لوچسکو که به شدت از این بابت عصبانی بود، می‌نویسد: «کاری که بارسلونا کرد باعث خجالت است. اگر چنین اتفاقی در هر استادیوم دیگری در انگلیس یا ایتالیا افتاده بود آنها جان سالم به در نمی‌بردند.»

پپ گواردیولا که شاگردانش در این بازی عملکرد چندان قابل قبولی را ارائه ندادند، در دفاع از گل اول تیمش گفت: «بازیکنان من به بازی ادامه دادند چون مدافعین شاختار توپ را دفع کرده بودند. نمی‌فهمم چرا این یک رفتار غیرورزشی تلقی شده.» وی علاوه بر مسی از تمام بازیکنان تیم به خاطر پیروزی تقدیر کرد و گفت: «همه ما قابلیت‌های  لئو را می‌دانیم. او چیزی متفاوت را به بازی می‌آورد و یک بازیکن تعیین‌کننده است اما ما بازیکنان دیگری مثل اینی‌یستا، بویان و ژاوی هم داریم.»

آتلتیکو هم با گل‌های سرجیو آگرو و لوئیس گارسیا در برابر تک‌گل نیانگ، مارسی را 2 بر یک شکست داد.  خاویر آگیره، سرمربی آتلتیکو پس از پیروزی تیمش گفت: «ما در نیمه اول خیلی خوب بودیم و 2 گل زدیم که بیشتر هم می‌توانست باشد. می‌توانستیم زود کار را تمام کنیم اما حریف هم بازی خوبی ارائه کرد. در نیمه دوم آنها فضای زیادی در اختیار ما نگذاشتند اما به هر حال بردیم و حالا 6   امتیاز داریم که من خیلی از این بابت راضی هستم.»

آگرو مقابل مسی

در این بازی نگاه‌ها به دوئل آگرو و مسی، مهاجمان آرژانتینی دو تیم است که در لیگ قهرمانان هم ستاره‌های تیم‌شان بودند. ولی مسی در گفت‌وگو با روزنامه ال‌موندو سعی می‌کند از این توجهات بکاهد و می‌گوید: «بارسا به بازی من وابسته نیست و من هم تنها یکی از اعضای تیم هستم. هرکسی بازی کند، فرقی ندارد.» مسی که در بازی هفته گذشته مقابل اسپانیول هم زننده گل پیروزی بود، اضافه می‌کند: «بازیکنان بارسا برای رسیدن به هدفی مشترک، متحد هستند و ما احساس می‌کنیم که اهمیت یکسانی داریم.»مسی همچنین معتقد است که این بازی را نباید تنها مقابله او و آگرو دانست و می‌گوید: «بازیکنان بزرگ زیادی در بازی حضور خواهند داشت و این تنها دوئلی بین مسی و آگرو نیست.

آتلتیکو در لیگ قهرمانان هم نشان داده که تیم قدرتمندی است و بازی خیلی سختی در پیش داریم.» مسی که اخیراً به همراه آگرو قهرمان المپیک پکن شده، تأکید می‌کند که آنها رابطه خوبی با یکدیگر دارند: «ما در کنار هم خیلی خوب بازی می‌کنیم، ما از بازی در کنار یکدیگر لذت می‌بریم و شناخت خوبی از هم داریم. ما دوستان خوبی هستیم و بهترین آرزوها را برای یکدیگر داریم، ولی وقتی در باشگاه هستیم، تنها به پیروزی تیم‌مان فکر می‌کنیم.»

آگرو که مصدومیت‌های جزیی دارد، به دلیل بازی‌های حساس تیمش نتوانسته استراحت کند، به ویژه اینکه فورلان هم فعلاً‌ مصدوم است. آگرو پس از پیروزی 2 بر یک مقابل مارسی که ستاره تیمش بود، گفت: «بازی دشواری داریم. بارسا حریف ویژه‌ای است.» در غیاب فورلان، سیناما پونگول زوج آگرو بوده و با 4 گل زده، دومین گلزن برتر لالیگا پس از داوید ویا محسوب می‌شود. درخشش این مهاجم فرانسوی موجب شده تا دومنک او را برای بازی حساس هفته آینده تیمش مقابل رومانی دعوت کند. بارسا در حال حاضر با 10 امتیاز پنجم است و آتلتیکو با یک امتیاز کمتر، در رده هفتم ایستاده است. در دیگر بازی امشب لالیگا، ویارئال که با 13 امتیاز در رده دوم است، میزبان بتیس خواهد بود.