نوواک جوکوویچ، مرد اول تنیس جهان با حکم دادگاهی در ملبورن استرالیا توانست از هتل پناهجویان خارج شود و به زمین تمرین تنیس بازگردد.

به گزارش همشهری آنلاین به قنل از اسکای نیوز جووکویچ که اهل صربستان است برای شرکت در مسابقات اوپن استرالیا به شهر ملبورن در ایالت ویکتوریای این کشور رفته بود، پس از اینکه ویزایش در هنگام ورود به علت واکسینه نبودن در برابر کرونا لغو شد، بوسیله نیروهای مرزبانی یک هتل مجل نگهداری پناهجویان در این شهر فرستاده شد.

مدارک دادگاه نشان می‌دهد جوکوویچ وجود واکسینه‌نبودن اما بر اساس استثنای پزشکی به علت دچار شدن اخیر به کرونا توانسته بود با موافقت فدراسیون تنیس استرالیا و دولت محلی ایالت ویکتوریای استرالیا (محل برگزاری مسابقات) اجازه ورود برای شرکت در مسابقات را به دست آورد، اما ماموران مرزیانی در فرودگاه ملبورن تشخیص دادند این مجوز با مقررات دولت فدرال برای ورود به این کشور تطبیق نمی‌کند.

اما او بر ضد تصمیم لغو ویزای ورودش به دادگاه شکایت کرد و قاضی دادگاه روز دوشنبه به نفع او حکم داد و به این ترتیب به نظر می‌رسد او اجازه رقابت در مسابقات اوپن استرالیا را در ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) به دست می‌آورد.

نوواک جوکوویچ در این تصویر که پس از آزادی از هتل پناهجویان در توئیترش منتشر کرده است، در زمین تمرینی در ملبورن دیده می‌شود

جوکوویچ پس از پیروزی در دادگاه در توئیتی نوشت:‌«خوشحال و سپاسگزارم که قاضی بر ضد لغو شدن ویزای من رای دارد. با وجود همه این اتفاقات، می‌خواهم بمانم و در اوپن استرالیا شرکت کنم.»

با وجود اینکه جووکویچ می‌گوید در حدود ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) آزمایش کرونایش مثبت شد است، اما او عکس‌ها و فیلم‌های منتشرشده او را در همان تاریخ نشان می‌دهد که بدون ماسک در ساختمان مرکزی اداره پست ملی صربستان در شهر بلگراد که مراسمی به افتخار او با انتشار رشته‌ای از تمبر برگزار کرده بود، ترتیب داده بود. البته هنوز روشن نیست که آیا جوکوویچ در آن تاریخ از دچار بودنش به کووید باخبر بوده است یا نه.