شهردار منطقه ۸ تهران از پیگیری موضوع دریافت وجه از زباله‌گردها توسط ماموران شهرداری خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهر، فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ تهران با اشاره به کلیپ زباله‌گردی که مدعی شده به ماموران شهرداری ماهانه پول می‌دهد، ضمن تشکر از حس مسئولیت‌پذیری شهروندان منطقه ۸ گفت: پدیده شوم زباله‌گردی به صورت غیرقانونی متاسفانه سال‌هاست که معضل شهرهاست و هیچ‌کدام از این عوامل غیرمجاز پسماند تحت سرپرستی پرسنل یا نیروی پیمانکار شهرداری نیستند و این موضوع اخیرا توسط نهادهای نظارتی به صورت مداوم کنترل می شود.

وی تصریح کرد: همچنین مجددا به تمام پیمانکاران تذکر داده می شود که نسبت به برداشت مواد بازیافتی از مخازن پسماند سطح شهر خودداری کرده و صرفا با همکاری و آموزش شهروندان نسبت به تفکیک و دریافت پسماندهای بازیافتی از مبدا (منازل و ادارات) اقدام کنند.

شهردار منطقه ۸ ادامه داد: در این راستا با همکاری و هماهنگی نیروی انتظامی نیز طرحی درخصوص برخورد با خریداران ضایعات غیرمجاز در سطح شهر تهران به اجرا درخواهد آمد و همچنین شهروندان با حس مسئولیت‌پذیری می توانند با تفکیک پسماند از مبدا و محل تولید، گام مهمی در جهت کاهش پدیده شوم زباله‌گردی بردارند. سامانه ۱۳۷ نیز آماده دریافت درخواست‌های شهروندان جهت تحویل پسماندهای بازیافتی است.

تنهایی در پایان گفت: شهرداری منطقه نیز از شهروندان مطلع درخواست می‌کند در صورتی که اطلاعاتی از این افراد و یا هرگونه مدرک در این خصوص دارند با روابط عمومی شهرداری منطقه ۸ یا با شماره ۹۶۰۳۶۰۳۲۱ تماس بگیرند.