به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از موتوراسپورت، مازراتی با تبدیل شدن به بخشی از گروه خودروسازی استلانتیس (Stellantis) در ابتدای سال ۲۰۲۱، قرار است یک نسخه الکتریکی از خودروی اسپورت MC20 خود را پیش از برنامهریزی برای تولید انواع برقی با طیف کامل عرضه کند.
این به دنبال برنامههای استلانتیس است که در سال ۲۰۲۱ ترسیم و متعهد شده تا ۳۰ میلیارد یورو تا پایان سال ۲۰۲۵ برای توسعه منافع خود در برقسازی سرمایهگذاری کند.
مازراتی برای توسعه بیشتر محصولات خود در حوزه ورزشهای موتوری، پیشرانه Gen3 را توسعه خواهد داد که پیشرانهای با قدرت ۳۵۰ کیلووات (۴۷۰ اسببخار) خواهد داشت.
دیوید گراسو، مدیرعامل مازراتی در این خصوص گفت: «نام تجاری مازراتی امروز به آینده بازمیگردد، به ریشههای مسابقهای خود. من بسیار خوشحال و هیجان زده هستم که اعلام کنم مازراتی اولین برند ایتالیایی است که از سال ۲۰۲۳ و فصل نهم، به مسابقات قهرمانی فرمول E میپیوندد. هیچ راه بهتری برای شروع سال جدید نمیتوانست چنین باشد.»
بیشتر بخوانید:
آلخاندرو آگاگ، بنیانگذار و رئیس فرمول E (مسابقات اتومبیلرانی خودروهای برقی) هم میگوید: «این احتمالا یکی از بهترین روزها در تاریخ مسابقات قهرمانی ABB فرمول E خواهد بود. داشتن برندی به نماد مازراتی با میراث مسابقهای.»
مازراتی در سال ۱۹۵۷ و پس از اینکه خوان مانوئل فانجو، پنجمین و آخرین عنوان فرمول یک خود را با 250F به دست آورد، به کار خود به عنوان یک تیم سازنده در مسابقات تک سرنشین پایان داد.