او در پاسخ به این سؤال که چرا تماس مزاحمان را قطع نمیکنند، توضیح میدهد:«ما وظیفه داریم تماس را نگه داریم چون ممکن است یک تماس واقعی باشد. برخی کودکان آنقدر جدی درباره یک بیمار توضیح میدهند که ما باور میکنیم و آمبولانس هم اعزام میشود، اما در نهایت هیچ بیماری در محل نیست و تنها اتلاف وقت و انرژی از سازمان که میتوانست برای یک بیمار دیگر صرف شود، میماند.»
بهگفته این پرستار، تماسهای مزاحم از سوی بزرگسالان متفاوتتر است و گاهی ناسزا و گاهی هم حرفهای بیربط میزنند: «با اینکه در سیستم امکان بلاک کردن یک شماره وجود دارد اما به هیچ عنوان این کار را انجام نمیدهیم چون ممکن است، همین افراد در یک زمانی نیاز به تماس با اورژانس داشته باشند.»
دراینباره بخوانید؛ همراه با تیمهای اورژانس تهران در یک روز کاری؛ آمبولانسها در وضعیت اورژانس
گزارش: مریم سرخوش
تصویر: مونا فاضلی
تدوین: عاطفهسادات حسینزاده