خط 7 مترو تهران که سبب تسهیل عبور و مرور در مسیر شرق به غرب می شود، با افتتاح 5 ایستگاه به طور کامل مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش همشهری آنلاین، خط 7 مترو دارای 22 ایستگاه است که اکنون 17 ایستگاه این خط بهره برداری شده و به گفته مجری این خط با بهره برداری از 5 ایستگاه بوستان گفت و گو، خیابان شهدای 17 شهریور، شهید دادمان، میدان کتاب و ورزشگاه تختی، ایستگاههای این خط تکمیل و خدمت رسانی به مسافران در 22 ایستگاه این خط انجام می شود. محمود یوسفی تاکید کرد که ایستگاه‌های بوستان گفتگو و خیابان شهدای 17شهریور در روزهای پایانی سال بهره برداری می شوند. او در ادامه گفت: «دو ایستگاه شهید دادمان و میدان کتاب هم سال 1401 بهره برداری خواهند شد اما ایستگاه ورزشگاه تختی به دلیل معارضات با تاخیر تکمیل می شود و اکنون مدیریت شهری در حال پیگیری و تملک است.»
به گفته مجری خط 7 مترو تهران، عملیات ساختمانی چهار ایستگاه (بوستان گفتگو، خیابان شهدای هفدهم شهریور، شهید دادمان و میدان کتاب) اکنون بیش از 70 درصد پیشرفت داشته است اما به لحاظ تجهیزاتی نواقص متعددی وجود دارد که با تامین منابع مالی مورد نیاز رفع می شوند.