به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویتنامیها با نزدیک شدن به سال نو قمری صدها دلار برای مجسمههای ببر با روکش طلا هزینه میکنند تا آن را هدیه دهند.
جشنواره تت، مهم ترین جشنواره سالانه این کشور و فرصتی است که مردم به عزیزان و شرکای تجاری خود هدیه دهند؛ به همین مناسبت و با شروع سال ببر از ۱ فوریه، هفته آینده، بسیاری از مردم مشغول خرید مجسمههای این حیوان هستند.
هزاران ببر با روکش طلای ۲۴ عیار در مغازه های گران قیمت هانوی، پایتخت این کشور، به فروش میرسند و بین ۳۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار قیمت دارند. ثروتمندان ویتنامی این کار را نشانهای از باکلاسی خود میدانند و معتقدند این سال قرار است قدرت و شکوفایی را به ارمغان بیاورد.
صنعتگران این کشور سعی کردهاند این ایده را در کار خود منعکس کنند: وو دانگ، یکی از طراحان ببر بالدار، در مورد ببری که با بالهای عقاب طراحی کرده میگوید ببر نه تنها حیوانی درنده است بلکه قدرت، تلاش برای رسیدن به هدف و فتح کردن را نیز منعکس میکند.
وی افزود: داشتن یک ببر با روکش طلا به این معنی است که صاحب این مجسمه متعلق به طبقه بالای جامعه و از نظر اقتصادی موفق است. ساخت این مجسمهها، روزها به طول میانجامد چراکه فرآیند رنگ آمیزی، طلاکاری و صیقل دادن مجسمه مسی ببرها نیاز به دقت و ظرافت زیادی دارد و همین امر نیز ارزش هنری این مجسمهها را بالا میبرد.
ویتنام در طول همهگیری کرونا از نظر اقتصادی آسیب دید و رشد سال گذشته این کشور به پایینترین حد در ۳۰ سال گذشته رسید که منجر به از دست رفتن بیش از ۱.۴ میلیون شغل شد و همین امر گرایش به خرافه را در میان جامعه سکولار این کشور افزایش داده است.