به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وبسایت موتور۱، فولکس واگن گلف محبوب ترین خودروی جدید در آلمان بود، اما این شرکت در ۳ سال گذشته سهم زیادی را از دست داده است. ثبتنامهای داخلی این مدل اکنون ۳.۵ درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده که کمترین نتیجه از سال ۱۹۸۰ است.
بزرگترین چالش گلف در آلمان از دیگر محصولات فولکسواگن بود. T-Roc و تیگوان به ترتیب دومین و سومین خودروهای پرفروش در آنجا بودند.
در فرانسه، دومین بازار بزرگ خودروی اروپا، ۲۰۸، رنو کلیو (Clio) را شکست داد. این اولین بار از سال ۲۰۰۴ بود که این هاچبک کوچک و سگمنت B پژو بیشتر از رقیبش رنو فروخت.
با این حال، هیچ یک از این هاچبکهای فرانسوی انتظار رشد قوی داچیا ساندرو را که ۴۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داشت، نداشتند.
در بریتانیا و در سال ۲۰۲۱ شاهد تحولاتی بودیم. برای اولین بار از سال ۲۰۰۹، فورد فیستا رتبه اول را کسب نکرد. در عوض، واکسهال کورسا برای نخستین مرتبه از زمان معرفی خود، مقام اول را بهدست آورد. کورسا توانست مشتریان بیشتری نسبت به فیستا به دست آورد، زیرا فورد تحت تاثیر منفی محبوبیت روزافزون رقیب قرار گرفت.
در همین حال، تسلا مدل ۳ جایگاه دوم را به خود اختصاص داد که بهترین نتیجه آن در بین ۱۰ بازار بزرگ خودرو در جهان بود. در جایگاه سوم، مینی ۳ و ۵ در هاردتاپ قرار داشت.