همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس مجلس نمایندگان عراق تصریح کرد:

سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تثبیت صلح و آرامش و توسعه و پیشرفت اقتصادی عراق است و دراین چارچوب برای هرگونه همکاری و کمک آماده است.
به گزارش ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه های مجلس، دراین دیدار دکتر لاریجانی با ابراز خشنودی از روند رو به گسترش مناسبات تهران و بغداد اظهار داشت: دو کشور ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه و تعمیق مناسبات همه‌جانبه خود دارند و باید با اتخاذ سازوکارهای مناسب روند همکاری‌های فی‌مابین راهرچه بیشتر توسعه و گسترش دهند.

وی افزود :سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تثبیت صلح و آرامش و توسعه و پیشرفت اقتصادی عراق است و دراین چارچوب آمادگی هرگونه همکاری و کمکی را دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی درادامه با اشاره به حجم همکاری‌های اقتصادی دو کشور، اظهار داشت : خوشبختانه همکاری‌های اقتصادی خوبی دربخش‌های مختلف میان دو کشور وجود دارد که باید با شناسایی عرصه‌های جدید آن را تعمیق و گسترش داد.

لاریجانی دربخش دیگری از سخنانش توافق‌نامه امنیتی پیشنهادی آمریکا به عراق را دارای آثار نامطلوب فراوانی برای حاکمیت و سیادت عراق و سایر کشورهای منطقه دانست.

براساس این گزارش "محمود المشهدانی" رییس مجلس نمایندگان عراق نیز دراین دیدار مناسبات دو کشور را بسیار با اهمیت دانست و افزود: تحکیم و تقویت مناسبات ایران و عراق به طور قطع موجب شکوفایی و ثبات منطقه خواهد شد.

وی با تاکید براراده کشورش برای توسعه و پیشرفت مناسبات صمیمانه فی‌مابین افزود:دو کشور دیدگاه‌های نزدیکی در زمینه مسایل منطقه و بین‌المللی دارند.

رئیس مجلس عراق با بیان اینکه زخم‌های عراق با وجود نیروهای بیگانه در آن التیام نمی‌یابد، گفت: حضور نیروهای بیگانه در عراق بزرگترین مشکل عراق است.

طرفین دراین دیدار پیرامون آخرین تحولات منطقه و راه‌های گسترش همکاری‌های دوستانه دو کشور بحث و تبادل ‌نظر کردند.
رئیس مجلس عراق صبح امروز در راس یک هیات بلندپایه پارلمانی - سیاسی وارد تهران شد.

وی طی مدت اقامت دو روزه خود در ایران با برخی مقامات بلندپایه سیاسی کشورمان درخصوص موضوعات مورد علاقه گفتگو خواهد کرد