کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور خبر داد و گفت: از روز چهارشنبه (پس فردا) مجددا بارندگی در کشور آغاز می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین، مرتضی ضرابی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که میانگین شاخص کیفیت هوا در تهران ۱۳۶ است و برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد، گفت: افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت طی امروز، فردا و پس‌فردا ادامه خواهد داشت. 

او ادامه داد: از چهارشنبه بعدازظهر یک سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد و بخش‌هایی از استان‌های غربی را دربر می‌گیرد همچنین سواحل دریای خزر مثل گیلان و بخش‌های غربی استان مازندران نیز از بارش این سامانه بهره‌مند می‌شوند و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی نیز بارندگی خواهند داشت. پنج‌شنبه این سامانه گسترده‌تر می‌شود و سایر نقاط استان‌های ساحلی دریای خزر را دربر می‌گیرد همچنین این سامانه به دامنه‌های جنوبی البرز نیز می‌رسد و برای تهران هم انتظار بارندگی داریم. خراسان شمالی، مناطق وسیعی از سلسله‌جبال زاگرس و مناطقی از جنوب غرب کشور نیز از بارش‌های این سامانه بهره‌مند می‌شوند.

ضرابی با بیان این‌که سرمای هوا در شمال غرب کشور ماندگار است، افزود: دیشب سردترین شهر کشور در بین مراکز استان‌ها سنندج بود با دمای ۱۶ درجه زیر صفر.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آخر هفته با ورود سامانه بارشی جدید در مناطق پیش‌گفته، حدود ۴ تا ۶ درجه کاهش دما خواهیم داشت و بارش‌ها عمدتا به صورت برف و باران خواهد بود.