به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این پاورپک میتواند با افزایش برد کروز تا حدود یک پنجم به جذابتر کردن وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) برای رانندگان کمک کند.
پاناسونیک در بیانیهای اعلام کرد: «ما در حال بررسی گزینههای مختلف برای تولید انبوه هستیم، از جمله خط تولید آزمایشی که در سال تجاری جاری ایجاد خواهیم کرد. با این حال، اکنون چیزی برای اعلام نداریم.»
پاناسونیک در ماه اکتبر از باتری با فرمت ۴۶۸۰ (۴۶ میلی متر عرض و ۸۰ میلی متر ارتفاع) رونمایی کرد. این باتری تقریبا ۵ برابر بزرگتر از باتریهایی است که در حال حاضر برای تسلا عرضه میکند. همچنین انتظار میرود که به تولیدکننده خودروهای الکتریکی ایالات متحده کمک کند تا هزینههای تولید را کاهش دهد.
پاناسونیک ۴۶۸۰ باتری را در کارخانهای در استان واکایاما در غرب ژاپن، با خروجی کمتر از ۱۰ گیگاوات ساعت در سال، معادل حدود ۱۵۰ هزار خودرو، تولید خواهد کرد.
بیشتر بخوانید:
پاناسونیک تنها سازنده باتریهای پیشرفتهتر تسلا است و تضمین میکند که حداقل برای مدلهای گرانتر آن، تامینکننده کلیدی این شرکت باقی میماند؛ حتی زمانی که این سازنده خودروهای الکتریکی به دنبال تامینکنندگان باتری در چین و جاهای دیگر است.