همشهری آنلاین: پایانه درون شهری 5 هزار متر مربعی بیهقی 24 مهر در ضلع جنوب غربی پارک سوار بیهقی افتتاح می‌شود.

ولی آذروش افزود: پایانه درون شهری بیهقی با 8 سکوی سوار و پیاده شدن مسافر 200 اتوبوس را در خود جای می‌دهد و در هر لحظه ظرفیت جابجایی هزار تا دو هزار مسافر را دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پایانه درون شهری بیهقی از دو ماه گذشته آغاز شده است تصریح کرد: هزینه اجرای این طرح دو میلیارد تومان است.

این مقام مسئول کاهش سفرهای زائد درون شهری و ترافیک در میدان آرژانتین و انتقال اتوبوس‌های مجاور این میدان به داخل پایانه‌ و بهره‌گیری از انرژی خورشیدی در بهینه‌سازی مصرف انرژی در سرویس‌های بهداشتی آن را از مهمترین ویژگی‌های پایانه درون شهری بیهقی برشمرد.

مدیر عامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهر تهران در پایان در خصوص ساخت پایانه مسافربری برون شهری شرق در جاده دماوند سه راه آزمایش افزود: عملیات اجرایی احداث این پایانه به صورت غیر رسمی آغاز شده ولی مراسم کلنگ زنی رسمی آن هنوز برگزار نشده است.

آذروش مدت اجرای این طرح را سه ساله و هزینه اجرای آن را دو میلیارد تومان بیان و تصریح کرد: با ساخت پایانه جدید شرق روزانه بیش از 120هزار نفر و در ساعات اوج 240هزار نفر می‌توانند از این پایانه استفاده کنند.