مادر یک بچه کوتاه‌قامت گفت: برخورد بعضی از پزشک‌ها خیلی بد بود و به من گفتند این دیگر برای تو بچه نمی‌شود، یک بچه دیگر بیاور.

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمدحسین جلالی عضو خانه فرهنگ کوتاه‌قامتان گفت: چیزی که باعث شد نگاه مردم را به کوتاه‌قامتان به گونه‌ای کند که عده‌ای از آنها خانه‌نشین شوند و حتی عده‌ای دست به خودکشی بزنند، لفظ «سمندون» بود. 

جلالی ادامه داد: اما با نگاه ویژه رسانه و فعالیت‌های خودمان توانستیم اول این طیف را شناسایی و دور هم جمع کنیم و الان در مرحله بعد رسیده‌ایم به اینکه مشکلاتمان را بیان کنیم. 

وی از مشکلات جامعه کوتاه‌قامتان در حوزه‌های سلامتی، اقتصادی، مسکن و... گفت و افزود: اعتماد به بچه‌های ما برای استخدام حتی در عالی‌ترین سطوح تحصیلی هم غیرممکن است. 

مادر یکی از کودکان کوتاه‌قامت درباره مشکلات خود در ارتباط با فرزندش نیز گفت: هزینه کاردرمانی بچه ماهانه حدود یک میلیون تومان است و تهیه بریس هر ۳، ۴ ماه یک بار هم حدود ۴ میلیون تومان هزینه دارد.

دکتر محمودی‌فر مادر یکی دیگر از کودکان کوتاه‌قامت نیز گفت: اولویت اول در زندگی بچه‌های کوتاه قامت این است که به آنها دارو برسانیم. دارویی هست که اگر از ۲ تا ۱۸ سالگی به بچه‌ها داده شود می‌توانند رشد نرمال داشته باشند.