به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور انتظامی کشور درباره اختلالات هفته اخیر در سامانه سیمفا گفت: اختلال در روزهای گذشته در سامانه سیمفا به دلیل رزمایشی بود که به انتظامی کشور ابلاغ کرده بودند و انجام شد و الان که رزمایش تمام شده، ما در زمینه ارسال اطلاعات دچار مشکل نیستیم.
وی درباره روند معاینه فنی گفت: اما آنچه که در معاینه فنی تاکید دارم این است که آیا واقعا اگر خودرویی به معاینه فنی برود بحث آلودگی برطرف میشود یا اینکه با این کار درآمد برای بخشی ایجاد میشود.
رئیس پلیس راهور انتظامی کشور تصریح کرد: وقتی در شهرستانها به این مراکز میرویم کیفیتی را که در چند کلانشهر در مراکز معاینه فنی شاهد هستیم نمیبینیم و در آنجا مطلقا کیفیت وجود ندارد و خیلی سطحی و خیلی سرپایی معاینه فنی اتفاق میافتد.
سردار هادیانفر با اشاره به اجرای قانون هوای پاک خاطرنشان کرد: من به وزیر کشور نیز عرض کردم که بحث قانون هوای پاک باید به صورت کامل اجرا شود و دولت باید در نوسازی ناوگان به رانندگان تاکسی، اتوبوس و حتی موتورسیکلتها کمک کند، اما میبینیم که هیچ اتفاقی در روند اجرای قانون هوای پاک نیفتاده است و صرفا یک جریمه ۵۰ هزار تومانی اعمال میشود که این دور از انصاف است.
بیشتر بخوانید:
- جریمه شدن برای بعضی خودروهای دودزا مقرونبهصرفه است! | مردود شدن خودروهای دارای معاینه فنی در تست آلایندگی پلیس
- اعلام مصوبات جدید کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران | الزام شهرداری به تعیین تکلیف فروش طرح ترافیک
- آقامیری: هدف ما باید ممنوع شدن پلاکگذاری خودروهای غیربرقی در تهران باشد | لزوم برقی کردن ۶۰ درصد موتورسیکلتهای تهران
وی ادامه داد: به نظرم دولت باید تسهیلات را در این زمینه فراهم کند و متناسب با تسهیلات اگر کسی تمکین نکرد، اعمال قانون صورت بگیرد اما الان فقط اعمال قانون انجام میشود.
رئیس پلیس راهور انتظامی کشور همچنین درباره اسقاط خودرو گفت: الان آنچه که اتفاق میافتد و ما گزارش آن را دریافت میکنیم این است که یک سری حوالههایی از گذشته داشتند که به موتورسواران میدهند اما در حقیقت موتوری از رده خارج نشده است.
وی ادامه داد: ما در این زمینه یک پیشنهاد به وزیر صمت دادیم چراکه یکی از عوامل تاثیرگذار در رای مجلس به وزیر بحث اسقاط خودروهای فرسوده بود اما الان ۶ ماه از دولت گذشته و هیچ اتفاقی نیفتاده است.
وی ادامه داد: بحث اسقاط خودرو بحث ظرف و مظروف است ما تا دهنه قیف را باز نکنیم و موتورهای فرسوده و ماشینهای فرسوده از رده خارج نشود، نه بهبودی در محیط زیستمان ایجاد میشود و نه در شدت کاهش تصادفات تاثیرگذار است و از همین رو الان به نظرم اسقاط صوری اتفاق میافتد.
رئیس پلیس راهور انتظامی کشور خاطرنشان کرد: به نظرم باید تولید داخل را به اسقاط خودرو مرتبط کنند یعنی به خودروساز بگویند به ازای هر ماشینی که تولید میکنید سه دستگاه اسقاط کنید تا ماشینهای فرسوده از رده خارج شوند در حال حاضر خیابانهای کشور تبدیل به پارکینگ شده است و بیش از حد ماشین تولید میشود.
وی ادامه داد: از سوی دیگر مصوبهای هم که دیوان در این زمینه داده است مبنی بر اینکه سن فرسودگی معیار نیست شرایط ما را بدتر کرده است. الان خودرویی که نمیتواند در تهران معاینه فنی بگیرد میرود به طور مثال ورامین خیلی ساده معاینه فنی میگیرد و بعد میچرخد و ما هم مجبوریم به آن خدمات بدهیم به نظرم این موارد را باید دولت محترم و وزیر صمت تدابیر جدی در خصوص آن بیندیشند.