به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، داوود بی دل کارگردان فیلم سینمایی «نمور» از آثار راهیافته به بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر درباره این فیلم توضیح داد: اواسط پاییز امسال بود که مشغول ساخت این فیلم شدیم. فیلمنامه کار را پیشتر خوانده بودم و آن را دوست داشتم. تهیهکننده کار هم به آن علاقمند بود و وارد مذاکره با نویسنده شدیم تا در دو سه مرحله فیلمنامه بازنویسی شود.
او در توضیح محتوا و داستان فیلم «نمور» هم گفت: کار ما یک اثر اجتماعی و خانوادگی است. مهم ترین مسئلهای که میان ما انسانها وجود دارد، مسئله «روابط» است. هر کس رابطهاش با دوست، همسایه و خواهر و برادرش تعریفشده است. با توجه به شرایط و فرهنگی که ما داریم، تلاش کردیم در قالب یک قصه، نگاهی به این روابط داشته باشیم.
بی دل که بعد از حضور فیلم «روزگار عشق و خیانت» در سیودومین جشنواره فیلم فجر، حالا با دومین فیلم خود به جشنواره چهلم رسیده است، تأکید کرد: فیلم اول من جزو آخرین فیلمهایی بود که با نگاتیو ضبط میشد و بعد از آن همه فیلمها به سمت تولید دیجیتال رفت. سینمای امروز با سینمای آن زمان قابل قیاس نیست. ساخت یک فیلم با نگاتیو نیاز به یک پروسه بلندمدت تولید داشت و کارهای جمعوجور امروز که بهصورت دیجیتال تولید میشود، اصلاً قابل قیاس با آن شرایط نیستند.
کارگردان «نمور» درباره انتظار خود از جشنواره فیلم فجر هم گفت: تمام جشنوارههای سینمایی در دنیا براساس یک مانیفست طراحی و برگزار میشوند. جشنواره فیلم فجر هم نگاه و رویکرد مشخصی دارد و سعی میکند ویترینی از فیلمهایی باشد که علاوهبر ساختار درست، نگاهی به مشکلات اجتماعی داشته باشند. نگاه این است که حتی اگر مشکلی در یک فیلم پرداخته میشود، راهکاری هم در آن ارائه شده باشد. در این شرایط اگر ما بهعنوان فیلمساز میخواهیم به جشنواره «فجر» نزدیک شویم، باید براساس مانیفست این رویداد حرکت کنیم.
کارگردان «نمور» درباره تأمین بودجه تولید این فیلم تأکید کرد: این فیلم را بهطور کامل با بودجه مستقل تولید کردیم. ما هم مانند دیگر مشکلات مالی داشتیم و اینگونه نبود که دستمان باز باشد اما به هر حال توانستیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.