توییتر اعلام کرد، دیگر اقدامی در خصوص توییت‌هایی که اطلاعات نادرست درباره انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا منتشر می‌کنند، انجام نمی‌دهد.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، الیزابت بازبی، سخنگوی این شرکت گفت که این شبکه اجتماعی که تقریبا یک سال است، از مارس ۲۰۲۱ به بعد «سیاست یکپارچگی مدنی» خود را در مورد محتوای انتخابات ریاست جمهوری اعمال کرده، دیگر قصد ادامه آن را ندارد. بازبی گفت چنین تصمیمی به این دلیل اتخاذ شده است که قرار بود این سیاست در طول یک رویداد مورد استفاده قرار گیرد و حالا بیش از یک سال از ریاست‌جمهوری جو بایدن می‌گذرد.

این وب‌سایت سیاست یکپارچگی مدنی خود را پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری اصلاح کرد تا برچسب‌هایی را به توییت‌هایی اضافه کند که «اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده با هدف تضعیف اعتماد عمومی به یک انتخابات یا سایر فرآیندهای مدنی» منتشر می‌کنند.

در برخی موارد، توییتر می‌تواند توئیت‌ها را بر اساس این خط‌مشی حذف کند. این قوانین شامل توییت‌هایی می‌شود که برانگیختن رفتار غیرقانونی مثلا برای جلوگیری از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را شامل شود.

اگر به خاطر داشته باشید، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا پس از حمله سال ۲۰۲۱ هوادارانش به کنگره، پس از اینکه تصمیم گرفت از توییت‌هایش برای تحریک خشونت استفاده شود، حضورش در شبکه اجتماعی ممنوع شد.

این قوانین همچنین اطلاعات تایید نشده «تقلب در انتخابات» را که مخالفان دولت تا به امروز تکرار می‌کنند، پوشش می‌دهد.

به‌تازگی نیز یوتیوب یک کپی از یک تبلیغ تلویزیونی توسط نماینده میسوری بیلی لانگ را حذف کرده است که ادعا می‌کند «دموکرات‌ها در انتخابات سال ۲۰۲۰ تقلب کردند.»

آیوی چوی، سخنگوی یوتیوب در این باره توضیح داد که وب‌سایت متعلق به گوگل به صراحت اعلام کرده که ادعاهای نادرست مبنی بر اینکه تقلب گسترده، اشتباهات یا اشکالات باعث تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده شده، در این پلت‌فرم ممنوع است. لانگ گفت این فقط ثابت می‌کند که فناوری‌های بزرگ قطعا بر انتخابات تأثیر گذاشته و خواهد گذاشت.»