همشهری آنلاین: شبکه مرکزی تلویزیون کره شمالی، تصاویری را از رهبر این کشور در حال سرکشی به واحدی نظامی پخش کرد که تلاشی برای تکذیب گمانه‌زنی‌ها در خصوص بیماری اوست.

خبرگزاری آلمان از سئول گزارش داد، کیم جونگ ایل که گفته می‌شود پس از جراحی یا سکته مغزی بهبود یافته است، در 10 عکس نشان داده شد که در حال بازدید از واحد زنان ارتش و مشاهده آموزش سلاح به آنان بود.

این تصاویر اولین عکس‌ها ظرف 58 روز گذشته است.

او از نظر عمومی خوب به نظر می‌رسید، همان لباس ارتشی خاکی خود را بر تن داشت و عینک آفتابی بر چشم زده بود، اما مشخص نیست این عکس‌ها چه زمانی گرفته شده‌اند.
خبرگزاری KCNA کره شمالی اعلام کرد کیم از این سربازان به خاطر انجام وظیفه «با بالاترین سطح آمادگی علیه تحرکات خصمانه دشمن» تقدیر کرد.

این رهبر گوشه‌گیر حدود دو ماه پیش از منظر عموم ناپدید شد که این موضوع به شایعات درباره جدی بودن بیماری‌اش دامن زد، اما اعتقاد بر آن است که وی شنبه گذشته در مسابقه فوتبال دانشجویان شرکت داشته است.

سازمان اطلاعات کره جنوبی اعلام کرد کیم اواسط ماه اوت سکته داشته است.[بیشتر]

این حاکم 66 ساله که گزارش شده از دیابت و بیماری قلبی رنج می‌برد، در چندین جشن مهم عمومی در ماه‌های گذشته شرکت نکرد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به شصتمین سالگرد تاسیس این کشور کمونیستی در ماه سپتامبر اشاره کرد.

کیم از زمان مرگ کیم ایل سونگ، پدرش در ژوئیه 1994، سکاندار رژیم پیونگ‌یانگ بوده است.