غلامعلی حداد عادل، چهره باسابقه جریان اصولگرا در گفت‌وگو با همشهری از روزهای انقلاب اسلامی، ماجراهای مجلس هفتم که او ریاست آن را برعهده داشت و نیز جریان‌های سیاسی که در این سال‌ها آمده و رفته‌اند، گفت.

به گزارش همشهری آنلاین،  این سیاستمدار و مدرس دانشگاه در بخشی از این گفت وگو با اشاره به رویکردهای جریان‌های سیاسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رویکردهای غربگرایانه برخی از این احزاب اشاره کرد و با بیان اینکه جریان اصلاحات را جریانی غربگرا می‌داند، افزود: از نظر من جریان اصلاحات جریان غربگراست. وقتی می‌گویم غربگرا، منظورم اینکه همه آدم‌های این جریان جاسوس و مزدورند یا از خارجی‌ها دستور می‌گیرند، نیست. از نظر من تفاوت جریان اصلاحات با جریان انقلابی این است که نگاه به غرب دارد و به داخل و توان داخلی بی‌توجه است.

حدادعادل با بیان اینکه اصلاحات تکلیف خود و هدفی را که در کشور دنبال می‌کند به شکل شفاف توضیح نداده است، افزود: مشکل این جریان این است که دوگانه عمل می‌کند. هروقت می‌خواهد از شورای نگهبان تأیید بگیرد و از مردم رأی بگیرد، خود را پشت‌سر امام مخفی می‌کند و وقتی رأی می‌آورد، دنبال گرایش‌های خودش می‌رود. مشکل این است که اینها باید این موضع خود درباره کشور و نگاهشان به مسائل را به شکل روشن بیان کنند.

رئیس مجلس هفتم با بیان اینکه کسانی که روزگاری علیه آیت‌الله منتظری به امام نامه ‌نوشتند، بعدا رهبر اصلاحات شدند و از او دفاع ‌کردند، اضافه کرد: آن ۴-۳نفری که علیه آقای منتظری با امام در ارتباط بودند، جزو سران اصلاحات شدند. اینها در مجلس ششم بودند. نماینده‌ها می‌رفتند و پشت تریبون از منتظری دفاع می‌کردند و این آدم‌ها در مجلس تماشا می‌کردند. اصلاحات هرگز باطن اعتقاد خود را برای مردم نگفته است. اصل تفکر سیاسی حاکم بر این جریان برای توده‌های مردم هرگز روشن نشده است و این جای سؤال دارد.

  • متن کامل گفت وگو را از لینک زیر بخوانید:

دلایل همراهی مردم با امام در جریان انقلاب | ادعای منافقین از سهم داشتن در انقلاب | سازمان‌یافته‌ترین حزب ایران چگونه بد نام شد؟