یک مرد جوان در اهواز ظهر شنبه سر بریده همسر ۱۷ ساله‌اش را مقابل چشم مردم در میدان کسایی اهواز چرخاند و پس از چند دقیقه قدم زدن فرار کرد. قاتل و برادرش، که همدست او در این قتل بوده، توسط پلیس بازداشت شده‌اند.  

به گزارش همشهری‌آنلاین، رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان از شناسایی و دستگیری عاملان قتل خانمی در یکی از مناطق اهواز خبر داد.

متن کامل خبر را می‌توانید در اینجا بخوانید.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان نیز گفت: امروز قتلی در اهواز اتفاق افتاد و متعاقب آن قاتل اقدام به نمایش عمل فجیع خود در یکی از خیابان‌های شهر کرده که این امر موجب خدشه به امنیت روانی شهروندان شده است.  

اهواز یا شیراز؟

کاربری به نام محمد نوشته است: چه خبر شده؟ این خبر مال شیراز است و در رسانه‌های دیگر کشورها به خصوص کشورهای همسایه، به صورت گسترده در حال انتشار است.

حکیمه هم نوشته است: فقر کجا بوده دختره رفت ترکیه اومد نامزدش کشت... به نظرت پول نداشته باشی می‌تونی بری ترکیه؟
 
مهدی گفته است: آخر زمانه. خدایا به کجا می‌رویم؟

رضا هم نوشته است: سیستم قانون‌مان ضعیف است. طوری باید با اون یارو برخورد بشه جلو چشمان مردم، تا دیگه هیچ‌کس جرات نکنه به همین سادگی آدم بکشه. دیگه درستش رو بخوایم حساب کنیم ایشون باید در مقابل چشمان مردم با تبر قطعه‌قطعه بشه تا عبرت بشه به بقیه همین کار جواب می‌ده فقط.

کاربری به نام محمد هم نوشته است: چرت نگو بابا اخرالزمان چیه. اینا اثرات افزایش مصرف شیشه بین جوانان هست.

سیامک هم نظرش را ثبت کرده است: چندین بار دزد و اراذل را دستگیر می‌کنند ولی به سرعت آزاد می‌شوند... 

نادر رضایی از سنندج نوشته است: وقتی که در جامعه اخلاق اسلامی حاکم نباشد و مردم از خدا دور باشند بدتر از این هم اتفاق خواهد افتاد. امیدواریم دستگاه قضا با عوامل این جنایت اشد مجازات را در نظر بگیرد.

خدشه به امنیت

زهرا هم نوشته است: باید شدیدترین مجازات را به قاتلان این جنایت داد زیرا امنیت جامعه را خدشه‌دار کردند.

یک پیشنهاد

غلامحسین محمدنژاد درخواستی از همشهری‌آنلاین مطرح کرده است: از مدیریت محترم خواهشمندیم از پخش چنین مواردی پرهیز کند و صرفا به ذکر خبر اکتفا شود.  

آسیب‌شناسی شود

حمید کاربری است که نظری جامعه‌شناسانه‌تر داده است: این موضوع عوامل زیادی داره. یک: عدم آگاهی و تربیت درست طرفین موضوع؛ دو: اینکه طرف بخاطر هرچیزی فکر می‌کنه با کشتن آبروی خودش رو می‌خره درصورتی که با طلاق می‌تونست این موضوع رو حل کنه. هرچی باشه طرفین سن پایین هستن و هنوز تعهد درست رو نمیدونن. بزرگ‌ترین اشتباه ازدواج تو سن کم است. البته تو سن کم خوبه ازدواج کنه به شرط اینکه طرفین خوب تربیت شده باشن و خانواده کنارشون باشه.

مجید هم نوشته است: باید دید دلیل این کار چیست؟ هر چند انجام دادن این کار به هر دلیلی غیر قابل قبول می‌باشد و هر دلیلی که باشد باز یک راه حل قانونی و عقلانی دارد.  

حق گو هم پرسیده است: مجرمین بلافاصله دستگیر می‌شوند ولی چرا بلافاصله اعدام نمی‌شوند؟ در بررسی پرونده مجرمین معمولا سوابق طولانی را شاهد هستیم که اگر در همان مراحل ابتدایی با قدرت برخورد شود دیگر شاهد تکرار و گاه حوادث شدیدتر در آینده نمی‌شدیم. قاتل در یک لحظه قاتل نمی‌شود. عفو و گذشت نسبت به سوابق و جرایم قبلیش او را در طول زمان به یک قاتل تبدیل می‌کند. قوانین کهنه ما نیاز به بررسی مجدد دارد.

نگران آینده

محمد گفته است: مملکت داره از دست پلیس در میاد و امنیت روانی جامعه مخدوش شده و ترس و وحشت جامعه رو فرا گرفته این قوانین رو به تبع روز تغییر بدهید و این جانیان را در اسرع وقت اعدام کنید و نگذارید این نوع کارها در جامعه نشر پیدا کند. قوه قضاییه و مجلس و پلیس کاری کنید.  

کاربرانی هم بدون ذکر نام‌شان نظر داده‌اند:

  • وای! خداوندا وای! چطور آدمی تا این حد سقوط کرده است؟  
  • همه این‌ها به خاطر نتیجه هشت سال مدیریت لجام گسیخته فضای مجازی است.  
  • فضای مجازی نبود همه این‌ها با شدت بیشتر وجود داشت و ‌پنهان می‌موند. فضای مجازی موهبت الهیه.
  • وای خدایا چه به روزگار مردم اومده کار قاتلان دقیقا مثل جنایتکاران داعشی بوده قوه قضاییه به داد مردم برسید و قاتلان رو سرنگون کنید لطفا انسان‌ها به هم رحم نمی‌کنن. امنیت جانی ملت رو تامین کنید...
  • خوب حالا چی می‌شه ۲ سال زندان بعد هم آزاد میشن از این بدتر هم میشه وقتی قانون محکمی نباشه.
  • داعش همین‌جاست...
  • فرقی با داعش ندارن
  • باید جلوی همون مردم آتیشش بزنن
  • سناریوهای دشمن بسیار پیچیده و تحلیل آن بسیار دور از ذهن به نظر میرسد. یکی از اهداف شاید تحریک افکار عمومی استان علیه یک قومیت خاص و ادامه عکس‌العمل آن قومیت باشد. پس چیزی که جامعه در حال حاضر به آن نیاز دارد ایجاد وحدت بین قومیت‌ها در استان است.
  • ظاهرا برخی کسانی که نظر گذاشتن از بی‌غیرتی مفرط رنج می‌برند. من کار قاتل را تایید نمی‌کنم اما چیزی به نام غیرت هم وجود داره که متاسفانه توجهی به آن نشده. آخه مگر خداوند زن را یه جنس ظریف و شکننده نیافریده؟ کجای عرف اخلاق، قانون، هرچیزی که قبول دارید اینگونه رفتار زن را تایید می‌کنه؟ زنه بدون اجازه شوهر بره اون سر دنیا و هر غلطی دوست داره بکنه و بعد مرده هم براش دسته گل بفرسته؟ آخر هفته هم برن رستوران غذا بخورن!؟ چرا اینقدر نظرات شماها خالی از غیرت شده؟  
  • با کمال تاسف عامل این قتل خود زن بود وبس. کدام زن برای رفتن ترکیه از خانه فرار می‌کند واز آنجا عکس‌های برهنه با مردان نامحرم برای شوهرش می‌فرستد؟... 
  • چیزهایی را که فقط در داستان‌ها شنیده بودیم داریم با چشم می‌بینیم. سقوط انسانیت تا بی‌نهایت.