همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در تلاش‌هایش برای تشکیل ائتلاف جدید کابینه این رژیم به نتایجی دست یافته است.

خبرگزاری اتریش از قدس گزارش داد، رادیو رژیم صهیونیستی روز یکشنبه 21 مهر اعلام کرد احتمالا ظرف 24 ساعت آینده حزب کادیما به ریاست تزیپی لیونی با حزب کار توافقنامه اصولی امضا می‌کند.

این رادیو افزود، در نشست ایهود باراک، رییس حزب کار با زاخی هانگبی از حزب کادیما که شب یکشنبه انجام گرفت، «پیشرفت‌های واقعی» حاصل شد.

در ائتلاف فعلی ایهود اولمرت که به خاطر اتهام‌های سنگین فساد مالی وادار به کناره‌گیری از سمت خود شد، حزب کار با داشتن 19 کرسی مهم‌ترین شریک محسوب می‌شود.

شیمون پرز، رییس رژیم صهیونیستی 22 سپتامبر پس از پیروزی لیونی در انتخابات ریاست حزب کادیما، وی را مامور تشکیل کابینه کرد. این سیاستمدار 50 ساله در مجموع ضرب‌الاجلی 42 روزه برای تشکیل ائتلاف دارد.[مذاکرات لیونی پس از استعفای دولت]

کادیما با داشتن 29 نماینده از مجموع 120 نماینده کنست، قوی‌ترین فراکسیون را در پارلمان رژیم صهیونیستی در اختیار دارد. حزب راستگرای لیکود متعلق به بنیامین نتانیاهو دعوت ماه گذشته لیونی را برای تشکیل دولت وحدت رد کرد.