تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۶

همشهری آنلاین: کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای.اف.سی) عصر یکشنبه در گزارشی نوشت: نوجوانان ایرانی برای دومین بار به جام جهانی فوتبال در این رده سنی راه یافتند.

به گزارش پایگاه اینترنتی کنفدراسیون فوتبال آسیا، کاوه رضایی با دو گل، تیم نوجوانان کشورش را به جام جهانی زیر 17 سال نیجریه فرستاد.

شاگردان علی دوستی که ماه‌ها در تمرین و اردو بودند بالاخره مزد زحمات خود را گرفتند و با پیروزی 2 بر صفر برابر سوریه به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا صعود کردند تا یکی از نمایندگان آسیا در جام جهانی باشند.

در این گزارش آمده است:‌ در حالیکه دو تیم وارد دقایق پایانی بازی و آماده ورود به وقت اضافه بودند کاوه رضایی از نزدیکی نقطه پنالتی گل برتری ایران را زد، 11 دقیقه مانده به پایان بازی پیام صادقیان کاپیتان ایران از سمت راست دست به ضد حمله زد و سانترش در روی نقطه پنالتی به رضایی رسید تا او توپ را به تور دروازه حریف بچسباند.

بعد از آن، ایمان شیرازی دومین کارت زرد خود را گرفت و از بازی اخراج شد اما صادقیان با یک پاس دیگر رضایی را در زاویه بسته در موقعیت گل قرار داد و او نتیجه بازی را دو بر صفر به سود ایران تمام کرد.

با این نتیجه بازیکنان نوجوان ایران بعد از 8 سال و برای دومین بار به جام جهانی فوتبال نوجوانان راه پیدا کردند.

ایران برای اولین و آخرین بار در سال 2000 به عنوان نایب قهرمان آسیا در جام جهانی حضور یافت.
حسین کعبی تنها بازمانده آن تیم است که هنوز در سطح اول فوتبال ایران بازی می‌کند.