سیدمرتضی نبوی، مدیرمسئول پیشین روزنامه رسالت، عضو پیشین شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. عضو شورای‌عالی حل اختلاف بین قوا، رئیس مرکز پژوهشی مطالعات راهبردی توسعه، مدیرمسئول فصلنامه راهبرد توسعه از مسئولیت‌های دیگر این چهره اصولگراست. این روزها در دفتر کارش در فصلنامه راهبرد توسعه مسائل روز کشور را دنبال می‌کند.

سید مرتضی نبوی به همشهری گفت: کسانی که در حکومت مسئولیت می‌پذیرند باید منافع شخصی و گروهی را کنار بگذارند و سپس وارد نظام سیاسی شوند. مسئولان حکومت نماینده منافع ملی جامعه هستند و باید طوری تصمیم بگیرند که منافع عموم مردم تأمین شود؛ نه اینکه کسی به دولت برود تا باند خودش را صاحب قدرت کند.

او گفت: رعایت این قواعد سخت نیست، اما این موضوع را که در برهه‌هایی از زمان در انقلاب اسلامی روسای جمهور منافع ملی را در نظر نگرفته و براساس منافع حزبی عمل کرده‌اند، قبول دارم. دلیل آن را هم حاکمیت نداشتن قانون در رویه‌های اداری کشور می‌دانم. وقتی با تغییر یک دولت از صدر تا ذیل یک اداره تغییر پیدا می‌کند، به این معناست که حاکمیت قانون درنظرگرفته نشده است و این افراد هستند که به جای قانون تصمیم می‌گیرند.

خبرنگار: حمیدرضا بوجاریان

تصویربردار: حوریه حسینی

تدوین: عاطفه سادات حسین‌زاده

منبع: همشهری آنلاین