به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کیهان، فیلم «موقعیت مهدی» پدیده چهلمین جشنواره فیلم فجر و اولین فیلم هادی حجازی فر اســت. این بازیگر- کارگردان، هم نخستین تجربه نقش آفرینی اش با فیلمی درباره یکی از ستارگان انقلاب و دفاع مقدس بود (احمد متوسلیان) و هم اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند سینمایی اش (شهید مهدی باکری)؛ از این نظر، می توان او را یکی از خوش اقبال ترین سینماگران ایرانی دانست. ای کاش هادی حجازی فر، قدر جایگاه به دست آمده اش را بداند و سفارش بازی در هر نقش و فیلمی را قبول نکند و خاطره خوش بازآفرینی چهره و شخصیت مهدی باکری را نگه دارد؛ ای کاش!
سال هاســت که برچســب «فیلم ارزشی» بین منتقدان و روشــنفکران و خیلی از ســینماگران، مترادف فیلم شعارزده و پروپاگانداست! اما «موقعیت مهدی» هم یک فیلم به غایت ارزشــی است و هم این که به معنای واقعی کلمه ســینمایی است؛ دلیل رســیدن به این موفقیت، عبور فیلم ساز از حجاب تکنیک و رسیدن به فرم متناسب با محتواست که کاری دشــوار و پیچیده در تولید فیلم است.
یک فیلم ســهل و ممتنع که با شناخت عمیق از سوژه و محیط پیرامون او و تسلط بر فنون و تکنیک های ســینمایی به بار نشسته اســت. درنتیجه، حرکات دوربین، موســیقی، جلوه های ویــژه و حتی بازیگر بودن کاراکترها برای مخاطب محســوس نیست، یعنی آن قدر منسجم است و مصالح آن خوب ترکیب شــده است و مخاطب را در مرکز ماجراها و اتفاقات قرار می دهد که ما متوجه برســاخته بودن ماجراهای فیلم نمی شویم و گویی با واقعیت محض مواجه هســتیم.