هفته‌نامه‌ی دوچرخه:نمایشگاهی از آثار برگزیده و شایسته قدردانی اعضای کانون پرورش فکری در هشتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی «آفرینش» با موضوع زیبایی‌های زندگی من به صورت مجازی گشایش یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این دوسالانه با هدف فراهم آوردن زمینه برای شناسایی، پرورش و شکوفایی خلاقیت هنری کودکان و نوجوانان، ایجاد فضای رقابت سالم بین اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون و انگیزه‌بخشی و تشویق اعضای مستعد در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی، در تابستان و پاییز ۱۴۰۰ از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در مجموع ۲۹۳۹ اثر در چهار رشته نقاشی، سفال‌گری، خوشنویسی و عکاسی به دبیرخانه هشتمین دوسالانه ملی رسید که از آن میان ۱۱۴ اثر به عنوان برگزیده و ۱۱۶ اثر شایسته قدردانی شناخته شد.

در رشته «نقاشی» داوری مرحله انتخاب اولیه را محدثه تقدیری، مارال صیادچی، ناهید مهرانفر، شیرین باقرالموسوی و آمنه رشیدی بر عهده داشتند که آنان از میان ۱۵۰۴ اثر در شش گروه سنی ۴ تا ۲۲ سال، ۷۷۰ اثر را انتخاب کردند و ارزیابی مرحله پایانی را نادر موسوی‌فاطمی، معصومه فاضلی‌مقدس و ندا محققی انجام دادند و در مجموع از ۷۷۰ اثر،۳۷ اثر برگزیده و ۳۴ اثر را شایسته قدردانی دانستند.

در رشته «عکاسی» نیز داوری مرحله انتخاب اولیه بر عهده لیلاسادات خوانساری، معصومه آقایی و مریم آل‌مومن بود که از میان ۷۹۷ اثر در چهار گروه سنی ۹ تا ۲۲ سال، تعداد ۲۸۰ اثر انتخاب شد و ارزیابی مرحله پایانی این رشته را بهنام زهری‌سامیان، سمیرا صحرانورد و مامک یحیی‌پور برعهده داشتند؛ در این بخش در مجموع از۲۸۰ اثر، ۲۰ اثر را به عنوان برگزیده و ۲۰ اثر را شایسته قدردانی معرفی کردند.

در رشته سفالگری نیز، عبدالعظیم آذرخیل، هدی محسنی و نغمه معنوی‌راد، ۳۱۲ اثر را در شش گروه سنی ۴ تا ۲۲ سال در یک مرحله داوری کردند و در مجموع ۲۶ اثر را به‌عنوان برگزیده و ۳۳ اثر را شایسته قدردانی دانستند.

ربابه حسین‌پور، عطیه رستمی‌زاده و عارفه هدایت به‌عنوان هیأت داوران رشته «خوشنویسی» هم از میان ۳۲۶ اثر در پنج گروه سنی، در مجموع ۳۱ اثر را به عنوان برگزیده و ۲۹ اثر را شایسته قدردانی شناختند.

در این نمایشگاه که به صورت مجازی برگزار می‌شود، آثار برگزیده و شایسته قدردانی این دوسالانه به نمایش در آمده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه تا آخر اسفند ۱۴۰۰ فرصت دارند به بخش گالری تصاویر در سایت kpf.ir مراجعه کنند.