به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سیانبیسی، چاپک در یادداشتی خطاب به کارمندان نوشت: «مایک وایت معاون ارشد دیزنی و مسئول «داستانسرایی نسل بعدی» خواهد بود. وایت پیشتر مسئول تجارب و پلتفرمهای مصرفکننده دیزنی بود. وایت قبل از پیوستن به دیزنی در سال ۲۰۱۱ در شرکتهای فناوری مانند یاهو کار میکرد.
متاورس به مفهوم سرگرمی جدید ارائه شده توسط دستگاههای واقعیت مجازی (VR) اشاره دارد که نوید آغاز موج جدیدی از تجارت در اینترنت را میدهد.
فیسبوک تا به امروز بزرگترین ریسک را بر روی متاورس انجام داده و نام شرکت خود را به متا تغییر داده و بیش از ۱۰ میلیارد دلار برای توسعه سختافزار و نرمافزار واقعیت مجازی در سال ۲۰۲۱ هزینه کرده است.
چاپک جزئیات خاصی درباره نحوه برنامهریزی دیزنی برای کسب درآمد از متاورس ارائه نکرده است، اما در یادداشت خود گفت که وظیفه وایت «ارتباط دنیای فیزیکی و دیجیتالی» برای سرگرمیهای دیزنی خواهد بود.
چاپک در این یادداشت نوشت: «امروز، ما فرصتی داریم تا آن جهانها را به هم متصل کنیم و یک الگوی کاملا جدید برای نحوه تجربه و تعامل مخاطبان با داستانهایمان ایجاد کنیم.»
باوجود سرمایهگذاری و هیاهویی که پیرامون متاورس وجود دارد، خود این فناوری هنوز دور از دسترس است. مدیران متا (فیسبوک) گفتهاند که ممکن است ۱۵ سال طول بکشد تا به طور کامل به جهانهای غوطهوری که از طریق مجموعهای از عینکهای کامپیوتری به آنها دسترسی دارند، پی ببرند.
در همین حال، شرکتهای بزرگ فناوری مشغول تولید انواع جدیدی از هدستهای واقعیت (AR) افزوده و واقعیت مجازی هستند. متا گفت که قصد دارد نسخه پیشرفته هدست واقعیت مجازی خود را در اواخر سال جاری عرضه کند و مایکروسافت یک هدست واقعیت افزوده به نام هولولنز (HoloLens) را به فروش میرساند. انتظار میرود اپل نیز از هدست خود در سال جاری رونمایی کند.