مدیرکل سلامت شهرداری تهران می‌گوید: در 22 میدان میوه و تره‌بار و 4 ایستگاه مترو تا هفتم اسفند به مردان خدمات سلامت محور در قالب غربالگری و خود مراقبتی ارائه می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، حمید صاحب با بیان اینکه روز جهانی و هفته ملی سلامت مردان از اول اسفند آغاز و تا هفتم اسفندماه ادامه خواهد داشت، گفت:  در همین راستا اداره کل سلامت از اول تا هفتم اسفندماه جاری با برپایی ۲۲ ایستگاه در میادین میوه و تره‌بار و همچنین با همکاری معاونت اجتماعی مترو در ایستگاه‌های متروی امام خمینی(ره)، تجریش، امام حسین(ع) و شهید بهشتی خدمات سلامت محور در قالب غربالگری و ارائه آموزش‌های خود مراقبتی به مردان ارائه می‌کند.

او با بیان اینکه امروزه 75 درصد علل مرگ‌ها مربوط به بیماری‌های غیر واگیر و ۱۴ درصد مربوط به سوانح و حوادث است، توضیح داد: پنج عامل اصلی مرگ و میر در مردان ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر مانند افزایش فشار خون، افزایش کلسترول، مصرف دخانیات و مشروبات الکلی و اضافه وزن مربوط است بنابراین از جمله اقداماتی که در زمینه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر پیشنهاد شده خود مراقبتی، اقدامات پیشگیرانه و غربالگری است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: ارائه خدمات مشاوره پزشکی، بیماریابی بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، مشاوره در مورد سرطان‌های پروستات و گوارشی در مردان توسط پزشکان از مهم‌ترین خدماتی است که توسط تیم‌های مستقر ما ارائه می‌شود.

صاحب ادامه داد: اندازه گیری فشارخون و گلوکومتری در مردان نیز از جمله خدماتی است که پرستاران مرد به شهروندان در ایستگاه‌های تعیین شده ارائه می‌دهند. همچنین کارشناسان تغذیه هم در مورد اضافه وزن و چاقی مشاوره می‌دهند و با اندازه گیری BMI و با توجه به نتیجه سنجش، راهنمایی‌های لازم به مراجعان خواهد شد.

بنا براعلام سایت شهر، مدیرکل سلامت شهرداری تهران همچنین گفت: ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی به مراجعه کننده و پاسخگویی به سوالات مراجعان در حوزه سلامت روان از خدمات دیگری است که با حضور مشاور یا روانشناس شهروندان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.