مدل‌های سری ۲۵۰ یکی از موفق‌ترین خطوط تولید فراری در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ بود. در مجموع ۲۵۰ خودروی جاده‌ای بین سال‌های ۱۹۵۲ تا ۱۹۶۴ تولید شد و برخی از آنها در چند سال گذشته در حراجی‌ها با پول بسیار فراوانی به فروش رسید.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت موتور۱، امروزه اما یافتن یکی برای خرید  بسیار دشوار است، اما در نهایت برای کسانی که به دنبال SWB 250 GT هستند راه‌حلی وجود دارد. راه‌حلی که به صورت مستقیم از فراری نمی‌آید، اما بسیار عالی است.

RML یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه مهندسی خودرو با عملکرد بالا است و در نزدیکی نورث‌همپتون در بریتانیا قرار دارد. یکی از جدیدترین پروژه‌های آنها Short Wheelbase نام دارد که اساسا یک نسخه به‌شدت مدرن‌شده از فراری 250 GT SWB است. در اصل، چیزی فراتر از آن است که به‌غیر از پلتفرم اصلی، این خودرو تقریبا هیچ چیز وجه اشتراکی با فراری کمیاب ندارد.

این طراحی بسیار از فراری ۲۵۰ الهام گرفته شده، اما دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که آن را کمی مدرن‌تر نشان می‌دهد. به عنوان مثال چراغ‌های جلو گرد با لنزهای پروژکتور یکپارچه و لاستیک‌های جلو و عقب بسیار پهن‌تر را در نظر بگیرید. دیگر موارد بسیار جالب عبارتند از لوله‌های اگزوز کرومی در پشت، آینه‌های جانبی کرومی و آلیاژهای چند پره به سبک قدیمی.

RML فاصله بین دو محور کوتاه را با توجه شگفت‌انگیز به جزئیات ساخته است. رنگ‌آمیزی به لایه‌هایی از پرایمر کربنی ویژه، پرایمر معمولی و پوشش پایه نقره‌ای نیاز داشت که این ظاهر خیره‌کننده را به خودرو می‌دهد.

زیر کاپوت یک موتور ۵.۵ لیتری ۱۲ سیلندر ارتقاء یافته قرار دارد که ۴۷۹ اسب‌بخار قدرت در ۷۰۰۰ دور در دقیقه و ۵۶۸ نیوتن‌متر گشتاور در ۵۰۰۰ دور در دقیقه ارائه می‌کند.

این خروجی تضمین می کند که شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت (صفر تا ۹۶ کیلومتر) تنها در ۴.۱ ثانیه انجام خواهد شد.

فراری ۲۵۰

حداکثر سرعت نیز ۲۹۰ کیلومتر در ساعت است. موتور ۱۲ سیلندر با یک جعبه دنده شش سرعته دستی جفت می‌شود و قدرت را به چرخ‌های عقب با دیفرانسیل لغزش محدود می‌رساند.

فراری ۲۵۰

RML فقط ۳۰ نمونه از این خودرو را خواهد ساخت. حدود ۷۰ درصد از تولید برای صادرات برنامه‌ریزی شده و قیمت پایه آن ۱.۸۴ میلیون دلار است.

فراری ۲۵۰