به گفته «تاتیانا استانووایا»، تحلیلگر سیاسی معتبر روسیه، اگر رهبران غربی فکر کنند که نشست بین جو بایدن و ولادیمیر پوتین می‌تواند جلوی جنگ را بگیرد، «ساده‌لوحی باورنکردنی» را از خود نشان داده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گاردین، او در پستی در حساب تلگرام خود، به دنبال گفت‌وگوی انجام‌شده بین پوتین و امانوئل مکرون، استدلال می‌کند که قطار قبلا ایستگاه را ترک کرده است.

او در پی امتناع غرب از دادن تضمین‌های امنیتی به رئیس‌جمهوری روسیه، یعنی جلوگیری از گسترش ناتو به شرق و عقب‌نشینی نیروهای ائتلاف به مرزهای قبل از ۱۹۹۷، گفت: «همه چیز قبلا قطعی شده است». استانووایا می‌نویسد: «فقط صحبت با تلفن و تبادل نگرانی‌ها چیزی را متوقف نمی‌کند. همه چیز از قبل شروع شده است.

ناظران بلندمدت سیاست روسیه امیدوارند که این تحلیلگر در گفته‌هایش اشتباه کرده باشد.

بیشتر بخوانید:

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام فرانسوی گزارش داد که جو بایدن از امانوئل مکرون خواسته است که پیشنهاد نشست او و ولادیمیر پوتین را به رئیس‌جمهوری روسیه ارائه دهد. این مقام فرانسوی، مکرون را تسهیل کننده توصیف کرد و افزود: «ما کم‌کم مسیر چیزها را تغییر می‌دهیم. ما در حال ایجاد دیدگاه دیپلماتیکی هستیم که کرملین آن را خواهد پذیرفت.»