همشهری آنلاین: سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری کویت برای گسترش همکاری های دوجانبه توافقنامه امضا کردند.

به گزارش ایرنا، بر اساس توافقنامه‌ای که روز چهارشنبه با حضور حسین خانلری رییس سازمان هواپیمایی کشوری و طرف کویتی امضاء شد شمار پروازهای ایران به کویت و بالعکس در هفته از 14 پرواز رسمی به 21 پرواز افزایش یافت.

طرفین همچنین توافق کردند که طی شش ماه آینده ضمن بررسی امکانات بالقوه میان دو کشور، راهکار و مکانیزم مناسبی را برای استفاده از ظرفیت‌های موجود برای افزایش جابجایی مسافر ارایه دهند.

علیرضا منظری معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب در مراسمی که از سوی نمایندگی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در کویت و با حضور مسئولان ذیربط دو کشور برگزار شد این توافقنامه را دستاوردی مهم خواند و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد تحولی مناسب در این زمینه باشیم.

وی همچنین به رشد جابجایی مسافر با هواپیما به رغم مشکلات و موانع موجود از جمله تحریم‌های اعمال شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: در چهار سال گذشته روند جابجایی در سفرهای بین‌المللی از رشد بالایی برخوردار بوده و به طور متوسط سالانه حدود 15 درصد افزایش یافته داشته است.

منظری در عین حال خاطرنشان کرد در حال حاضر 20 درصد تقاضای سفر با هواپیما در کشور بی‌پاسخ مانده که در صورت تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران، دولت تسهیلات لازم را در اختیار قرار خواهد داد.