علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی در واکنش به انتقادها از نحوه تصویب کلیات طرح صیانت به همشهری‌آنلاین گفت: اکثر مخالفان افرادی هستند که در حال سودجویی از فضای مجازی هستند. مخالفان این طرح با ایجاد پیج و صفحه‌های مجازی نگران سودهای میلیاردی خود هستند.

عنابستانی گفت: آنها بدون پرداخت مالیات و بدون دیده شدن هر کاری دوست دارند انجام می دهند و این نظات و قوانین برایشان دست و پا گیر است. بنابراین با توجه به وضع مالی خوبی که دارند، فضاسازی رسانه‌ای قوی هم راه می‌اندازند.

او درباره مخالفت معاونت قوانین مجلس با مصوبه کمیسیون مشترک گفت: معاونت قوانین خلاف‌گویی کرده و  بیش از اندازه حرف زده است. در شان معاونت قوانین نیست که بگوید مصوبه نمایندگان مجلس قانونی است یا نیست. مگر آنها سر ممیز نمایندگان هستند، نمایندگان مجلس خودشان می‌دانندکه چه اقدامی انجام دهند. معاونت مجلس خیلی خیلی حرف بی‌جایی زده و اصلا مجلس زیر بار این حرفها نخواهد رفت. تنها شورای نگهبان است که میتواتد مصوبات مجلس را ممیزی کند آن هم برای اینکه که خلاف شرع و قانون اساسی نباشد. نمایندگان ملت هر چیزی را در هر حوزه‌ای را که بخواهند، مختارند که تصویب کنند.

دراین‌باره بیشتر بخوانید؛ معاونت قوانین مجلس بیش از اندازه حرف زده است | مگر کسی می‌تواند رای نماینده را باطل کند؟ | مخالفان طرح صیانت نگران سودهای میلیاردی خود هستند

گفتگو: فتانه احدی

تدوین: محمود دانش‌آموز

منبع: همشهری آنلاین