یک افسر ارشد اوکراینی روز پنجشنبه اعلام کرد نیروهای روسی و اوکراینی بر سر کنترل یک پایگاه هوایی در حومه شمالی کی‌یف پایتخت اوکراین درگیر هستند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه والری زالنوژنی، فرمانده نیروهای مسلح اوکراین در بیانیه‌ای آنلاین اعلام کرد: «جنگ در پایگاه هوایی گوستمل در جریان است.» قبلا خبرنگاران از پرواز بالگردها در ارتفاع پایین بر فراز حومه شهر کی‌یف پایتخت اوکراین از سوی شمال خبر داده بودند.

پایگاه گوستومل که در کنار فرودگاه آنتونوف، در مجاورت حاشیه شمالی کی‌یف قرار دارد و جنگ در آنجا، نزدیک‌ترین نقطه حضور نیروهای روسی به پایتخت اوکراین  را در روز اول حمله نشان می‌دهد.

آلکساندر کوتوننکو، یک فرد غیرنظامی ۳۰ ساله که در نزدیکی این منطقه زندگی می‌کند از مشاهده شلیک موشک بوسیله دو جت  جنگنده به سوی واحدهای زمینی اوکراین خبر داد. به گفته او پس از شلیک موشک‌ها، سه ساعت صدای تیراندازی به گوش می‌رسید و بعد سه جت جنگنده دیگر به پرواز درآمدند و شلیک را دوباره شروع کردند.

دود از محل این درگیری برخاسته است و تصاویر منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی ظاهرا تهاجم بوسیله نیروهای روسی منتقل‌شده بوسیله بالگرد را نشان می‌دهد.

سی‌ان‌ان نیز ویدئویی از حضور نیروهای روسی در این فرودگاه نشان داد و یک خبرنگار گفت که با این سربازان صحبت کرده است.

قبل از این گزارش‌ها، نگهبانان مرزی اوکراین از عبور نیروهای زمینی روسیه به همراه تانک از مرز اوکراین و بلاروس و حرکت‌شان به سوی منطقه کی‌یف در جنوب خبر داده بودند.