مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی گفت: کمیته توزیع شیر که دبیرخانه آن در وزارت آموزش و پرورش مستقر است به بهانه کمبود اعتبارات، درصدد حذف توزیع شیر در مهدهای کودک شهری، روستائی و مناطق محروم است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، محمدحسین جوادی، با انتقاد از اجرایی نشدن آیین‌نامه اجرایی کمیته شیر مبنی بر توزیع شیر در مهدهای کودک افزود: متأسفانه کمیته شیر با بهانه‌تراشی و مدنظر قراردادن دلایلی که تنها برای این کمیته توجیه‌کننده است، از توزیع شیر در مهدهای کودک ممانعت می‌کند.

 وی با تاکید بر تصویب آیین‌نامه اجرایی شیر مدارس توسط معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری و وزرای بازرگانی و آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: در این آیین‌نامه به‌صورت شفاف مشخص شده، مهدهای مناطق محروم، آسیب‌خیز، سکونتگاه‌های غیررسمی، روستا مهدها، مجتمع‌های شهری و روستایی و کارکنان مهدها مشمول دریافت شیر می‌شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به این آیین‌نامه،  148میلیارد تومان اعتبار برای توزیع شیر یارانه‌ای رایگان در مراکز تعیین شده اختصاص یافت و قرار شد هر کودک حاضر در مهدهای کودک و هر دانش‌آموز، 14 لیتر شیر را در 70‌نوبت دریافت کند اما دبیرخانه اجرای این مصوبه که در آموزش و پرورش مستقر است به بهانه کمبود اعتبار، بهترین راه حل را حذف یکی از گروه‌های تحت پوشش تشخیص داده است که حاصل آن حذف مهدهای تحت پوشش بهزیستی است.

وی ادامه داد:  اعضای این دبیرخانه تصمیم گرفته‌اند که فقط مهدهای دولتی را مشمول توزیع شیر یارانه‌ای قرار دهند در حالی که با سیاست خصوصی‌سازی‌ تقریباً مهد کودک دولتی در کشور وجود ندارد و تعداد مهدهای کودک دولتی به 10درصد کل مهدهای کشور هم نمی‌رسد.