سازمان ملل می‌گوید جنگ در اوکراین تا به حال دست کم به کشته شدن ۶۴ نفر غیرنظامی و آواره شدن بیش از ۱۶۰۰۰۰ نفر انجامیده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، «دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل» (OCHA) بعدازظهر روز شنبه اعلام کرد که شمار زخمی‌های غیرنظامی دست کم به ۲۴۰ نفر و شمار کشته‌ها دست کم به ۶۴ نفر رسیده است.

این دفتر وابسته به سازمان ملل می‌گوید شمار واقعی کشته‌ها و زخمی‌های غیرنظامی احتمالا «بسیار بالاتر» از این رقم است، چرا که گزارش‌های تاییدنشده‌ای از تلفات بیشتر هم وجود دارد.

وزارت بهداشت اوکراین قبلا در روز شنبه از کشته شدن دست کم ۱۹۸ اوکراینی از جمله سه کودک و زخمی شدن ۱۱۱۵ نفر شامل ۳۳ کودک خبر داده بود، اما روشن نکرده بود که ایا این کشته‌ها و زخمی صرفا مربوط به غیرنظامیان است یا نه.

مقامات روسی تا به حال ارقامی از شمار تلفات را منتشر نکرده‌اند.

بر اساس گزارش OCHA، آسیب‌ها به زیرساخت‌های غیرنظامی باعث شده است صدها هزار نفر بدون برق و آب بمانند. صدها خانه آسیب دیده‌اند یا تخریب شده‌اند و آتشباران پل‌ها و جاده‌ها امکان دسترسی به بازارها از برخی از جوامع سلب کرده است.

OCHA همچنین با اشاره به گزارش «سازمان آوارگان ملل متحد» از جابه‌جایی داخلی بیش از ۱۶۰۰۰۰ نفر و گریختن بیش از ۱۱۶۰۰۰ نفر به کشورهای همسایه اوکراین خبر داده است.

به گفته OCHA، سازمان‌های ملل متحد و سایر سازمان‌های بشردوستانه به علت وخامت شرایط امنیتی فعالیت‌های‌شان را در اوکراین معلق کرده‌اند.

در همین زمینه: