دبیرکل حزب الله لبنان امروز سه شنبه در سخنانی عامل اصلی بحران اوکراین را آمریکا معرفی کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایسنا به نقل از العالم نوشت: سید حسن نصر الله؛ دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت گرامی داشت سی امین سالگرد شهادت سید عباس موسوی، سید شهدای مقاومت در مراسم «اندیشه و سیره سید شهدای ما» در بیروت سخنرانی کرد.

وی در سخنانی گفت: سید عباس موسوی به حرکت جمعی سازمان یافته، منظم و حزبی معتقد بود.

نصرالله خاطرنشان کرد: شهید عباس موسوی به پیروی از شهید محمد باقر صدر و امام خمینی، رهبران خود، به شدت از اتحاد مسلمانان فراتر از شیعه و سنی حمایت می کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: شهید موسوی به فلسطین، نبرد با دشمن و ایجاد روابط قوی با ساکنان اردوگاه‌ها و رهبران گروه های مقامت فلسطینی باور داشت.

وی با اشاره جنگ اوکراین گفت: ما خواستار آن هستیم که نبرد روسیه و اوکراین را پیگیری کنیم و از آن چه آنجا می گذرد، درس و عبرت بگیریم.

سید حسن نصر الله یادآور شد: شهید عباس موسوی به فلسطین، نبرد با دشمن و ایجاد روابط قوی با ساکنان اردوگاه‌ها و رهبران گروه های مقامت فلسطینی باور داشت.

وی افزود: شهید عباس موسوی کنار جمهوری اسلامی ایران ایستاد، از آن دفاع کرد و معتقد بود که کشوری با حاکمیت مستقل است.

آمریکا مسئول بحران در اوکراین است
سیدحسن نصرالله با اشاره به جنگ یمن گفت: ما خواستار آن هستیم که نبرد روسیه و اوکراین را پیگیری کنیم و از آن چه آنجا می گذرد، درس و عبرت بگیریم، زمانی که آمریکا به عراق حمله و آن را ویران کرد و صدها هزار نفر را کشت، جهان چگونه عمل کرد و امروزه در اوکراین چگونه عمل می کند.

وی افزود: مشاهده می‌کنیم که غرب به این علت که آمریکا قدرتمند و ستمگر است، از ستم آن به ویژه در افغانستان سکوت می‌کند به‌خصوص آنگاه که دارایی مردم این کشور را مصادره کرد.

دیبرکل حزب‌الله در انتها خاطرنشان کرد: امروزه از مهم ترین عبرت ها، مسئولیت آمریکا در برابر اتفاقاتی است که در اوکراین روی می‌دهد زیرا آمریکا عامل اصلی کشیده شدن اوضاع در اوکراین به مرحله کنونی است.