شهر: رئیس کمیسیون توسعه و عمران شهری شورای شهر با تاکید بر اینکه 2طبقه شدن خیابان‌ها ارتباطی با شورای‌عالی ترافیک کشور ندارد، گفت:

 این نهاد باید به موضوعات کلان کشور بپردازد، تصمیم‌گیری درخصوص امور شهر بر عهده شورای شهر است.

حمزه شکیب با اعلام این مطلب ادامه داد: مصوبه شورای شهر برای اجرای طرح 2طبقه کردن خیابان‌ها کفایت می‌کند و این موضوعی است که نمایندگان شهر در ارتباط با آن تصمیم‌گیری می‌کنند. وی با اشاره به اینکه حمل‌ونقل یکی از معضلات شهر تهران است، اظهار داشت:‌ حدود 2 میلیون و 400 هزار وسیله شخصی در تهران وجود دارد که در ساعات پیک حدود یک میلیون و 600 هزار خودرو از این تعداد در خیابان‌ها تردد دارند، این در حالی است که ظرفیت معابر تهران حدود 800 هزار دستگاه است و بایستی مدیریت شهری برای این مشکل راه‌حلی پیدا کند.

شکیب تصریح کرد: راه حل این مشکل ایجاد فضا برای این تعداد خودروی بیش از ظرفیت معابر تهران است و برای ایجاد این فضا نیز 3 راه‌حل، تعریض محل عبور شامل بزرگراه‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌های اصلی، استفاده از فضای زیرسطحی و اضافه کردن یک طبقه به معابر در تهران است.

وی تاکید کرد: باید این 3 راه‌حل مورد مطالعه قرارگیرد و گزینه برتر در این زمینه انتخاب شود و راه‌حلی که از لحاظ ترافیکی و فنی نتیجه بهتری داشته باشد و هزینه‌های اقتصادی کمتری را نیز به شهر تحمیل کند، انتخاب ‌شود. رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر با تاکید بر اینکه اضافه کردن یک طبقه به معابر کار جدیدی نیست و در دنیا تجربه شده است، ابراز داشت: این طرح در بسیاری از کلانشهرها اجرا شده و موفق بوده است و ایران ابداع‌کننده این طرح نبوده است.

وی افزود: درصورتی‌که طرح 2طبقه کردن معابر در تهران در هر نقطه از شهر اجرا شود حتما با نظارت شورای شهر خواهد بود و طرح آن با توجه به مطالعات انجام شده در کمیسیون تصویب خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها بزرگراهی که برای ساخت مسیر 2طبقه به شهرداری پیشنهاد شده بزرگراه صدر است.

وی ادامه داد: بزرگراه امام علی و یادگار امام به‌صورت معبر 2طبقه اجرا نخواهد شد بلکه لاین عبوری به‌صورت یک طبقه منفی و زیرزمین ساخته می‌شود که دلایل فنی اجرای آن مطالعه شده و مصوبه کمیسیون عمران شورای شهر است.