به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وبسایت نیواطلس، این فناوری از طریق یک شرکت تابعه به نام Fortescue Future Industries که اخیرا مهندسی پیشرفته ویلیامز را خریداری کرده، در حال گسترش است.
این دو شرکت اکنون اولین پروژه خود را با هم اعلام کردند: «یک قطار بینهایت الکتریکی که برای جابجایی بارهای سنگآهن بدون نیاز به شارژ طراحی شده است.»
الیزابت گینز، مدیرعامل Fortescue، در این باره گفت: «قطار اینفینیتی (بینهایت)، ظرفیت این را دارد که کارآمدترین لوکوموتیو برقی باتری در جهان باشد. بازسازی برق در بخشهای سراشیبی نیاز به نصب زیرساختهای تولید انرژی تجدیدپذیر است و این کار نیاز به شارژ را برطرف میکند و باعث میشود این یک راهحل کارآمد سرمایه برای حذف گازوئیل و انتشار گازهای گلخانهای از عملیات ریلی ما باشد.»
بنابراین اساساً، در حالی که جزئیات در این مرحله ناچیز هستند، به نظر میرسد آنچه در اینجا اتفاق میافتد این است که تیم مهندسی برای یک یا چند سایت معدنی Fortescue، محاسبه کرده است که به اندازه کافی سراشیبی و فرصتهای ترمز در جهت شارژ مجدد باتری وجود دارد و قطار در هنگام تخلیه آنقدر سبک میشود که باتری میتواند آن را تا معدن ببرد و سفر را دوباره بدون نیاز به شارژ شروع کند. بدین ترتیب قطار با استفاده از سراشیبی و جاذبه زمین میتواند باتریهای خود را به میزان کافی شارژ کند.
این تنها یکی از فهرست چشمگیر و رو به رشد FFI از پروژههای فناوری سبز است. اوایل سال جاری درباره تلاشهای این شرکت برای بهرهبرداری از اولین کشتی مجهز به آمونیاک در جهان تا پایان سال جاری و همچنین کامیونهای استخراج سلول سوختی هیدروژنی و قطارهایی با سوخت آمونیاک مطالبی منتشر شده بود.
استرالیا همچنین خود را به عنوان یک بازیگر بزرگ جهانی در تولید و توزیع هیدروژن سبز و همچنین شروع ساخت کارخانهای در این کشور که ظرفیت تولید الکترولیز کنونی جهان را بیش از دو برابر خواهد کرد، معرفی میکند.