وزارت دفاع روسیه از شجاعت نظامیان روس و مهارت آنها در حین انجام وظیفه‌شان در اوکراین تقدیر کرد و گفت: سربازان و افسران روس در جریان عملیات ویژه نظامی در اوکراین از خود شجاعت،‌ پایداری و رشادت نشان دادند.

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، ۴۹۸ نظامی در حین انجام وظیفه در عملیات ویژه نظامی در اوکراین جان خود را از دست دادند.

این وزارتخانه افزود: کادر یکی از تانک‌های روسیه به فرماندهی استوار نیمچنکو که در خط مقدم بود ۹ خودروی ذرهی (شش تانک و شش خودروی BTR-۸۰) را منهدم کرد و بیش از ۹۰ ملی گرا را در عرض ۴۰ دقیقه با هدف‌گیری دقیق نابود کرد.

این وزارتخانه در ادامه به اقدامات قهرمانانه ارتش اشاره کرد و گفت،‌ کادر تانک دیگری به رهبری فرمانده استاروستین ستوان اول حمله نیروهای متخاصم را سد کرد و هشت خودروی زرهی از نوع (BTR-۸۰) را منهدم کرد و بیش از ۱۰۰ کشته برجای گذاشت.

وزارت دفاع روسیه همچنین به یکی دیگر از عملیات قهرمانانه ارتش این کشور اشاره کرد و افزود: در جریان نبرد تانک روسی در معرض حمله موشک جاولین آمریکا قرار گرفت و کادر تانک در پی اصابت گلوله زخمی شد؛ اما میدان نبرد را ترک نکرد و بعد از اطمینان از وضعیت مناسب تانک خود دو تانک دشمن را منهدم کرد.

این وزارتخانه تاکید کرد: به ارائه اطلاعات درباره رشادت‌های سربازان روس ادامه می‌دهیم.