تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۷

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه از پایان کارهای مطالعاتی و مسیریابی اتصال خط مترو کرج به اشتهارد خبر داد.

نادر رضا نوری گفت: با پایان مطالعات و مسیریابی اتصال مترو کرج به اشتهارد دو مسیر برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است که یکی از ( مهرشهر ـ منطقه ویژه اقتصادی پیام ـ ماهدشت و اشتهارد ) و دیگری از ( وردآورد ـ ملارد ـ صفادشت ـ محمدشهر و اشتهارد ) عبور خواهد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی افزود: ضروری است در صورت تصویب یکی از این دو مسیر، در کنار خط جاده‌ایی کرج ـ اشتهارد، خط زیرسازی مترو هم با همکاری مسئولان این شهر به ویژه اداره راه و ترابری استان اجرا شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه گفت: کار مطالعات، آماربرداری و امکان‌سنجی هر یک از این مسیرها مشخص و برای این موضوع از محل اعتبارات استانی 500 میلیاردریال جذب شده است و در صورت تصویب نهایی، اعتبار در نظر گرفته شده به سرعت در بخش‌های مورد نظر هزینه خواهد شد.

وی افزود: بیشترین ساعت رفت و آمد به اشتهارد 7 تا 10 صبح است که جمعیتی حدود 60 هزار نفر را شامل می‌شود.

رضا نوری گفت: هم اکنون سامانه حمل و نقل اشتهارد فقط جوابگوی 10 و نیم درصد جمعیت است و 53 و 3 دهم درصد مردم برای تردد از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند.