همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت که نیروهای مسلح برای حفظ و حراست از حریم هوایی کشور آمادگی کامل دارند.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم رزمایش تاکتیک‌های جدید عملیاتی رزمایش فدائیان حریم ولایت با توجه به تهدیدات احتمالی دشمنان آغاز شد.

امیر سرلشگر موسوی جانشین فرمانده کل ارتش در بازدید از منطقه برگزاری این رزمایش گفت: امروز خلبانان غیور نیروی هوایی ارتش در اوج آمادگی برای حفظ و حراست از حریم هوایی ایران اسلامی هستند.

امیر سرتیپ دوم خلبان حسین چیت فروش سخنگوی این رزمایش نیز گفت: تمامی تاکتیک‌های جدید جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی ارتش، با توجه به تهدیدات پیرامونی ما تحقیق و تمرین می‌شود.

وی افزود: همچنین در این مرحله جدیدترین تغییرات عملیات‌های شبانه سوخت رسانی به جنگنده‌های شکاری توسط هواپیماهای تانکر 707 و 747 تمرین و اجرا شد.

چیت فروش در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی و تفسیر آیین نامه‌های عملیاتی و تاکتیکی با توجه به دکترین جدید نیروی هوایی ارتش اشاره کرد و افزود: تمامی دستورالعمل‌های عملیاتی و آیین نامه‌های نظامی و رزمی جدید در این نیرو با توجه به ساختارهای جدید تاکتیکی مورد تمرین و آزمایش قرار گرفته که این اقدامات در رزمایش فدائیان حریم ولایت توسط خلبانان جوان و با بهره گیری از پیشکسوتان و متخصصین نظامی به مرحله اجرا درآمد.