گروه حوادث: مردان کلاهبردار بعد از خرید تاج طلای قلابی، قصد داشتند آن را به‌عنوان میراث تاریخی کشور به مبلغ یک و نیم میلیارد تومان بفروشند اما قبل از انجام معامله میلیاردی شناسایی و دستگیر شدند.

مدتی قبل ماموران یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی استان تهران در جریان معامله‌ای قرار گرفتند که قرار بود در آن یک تاج عتیقه به مبلغ یک و نیم میلیارد تومان به فروش برسد.

با آغاز بررسی‌های تخصصی برای شناسایی محل انجام این معامله، گروهی از ماموران اطلاعات و عملیات، وارد عمل شدند و در تحقیقات اولیه دریافتند قاچاقچیان در خانه‌ای در شمال تهران مخفی شده‌اند و قرار است در آنجا تاج عتیقه را به مشتریان خود بفروشند.

ماموران بعد از شناسایی این محل، آنجا را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند و به کمین قاچاقچیان نشستند.

ساعتی بعد مردان قاچاقچی که متوجه حضور ماموران در این محل شده بودند، با مخفی‌کردن تاج عتیقه زیر پیراهن یکی از اعضای باند، قصد فرار از کمین ماموران را داشتند اما قبل از اجرای نقشه فرار توسط آنها دستگیر شدند.

سرهنگ پاسدار علیرضا  انوری- فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی استان تهران- با بیان این خبر گفت: در حالی که بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد تاج کشف شده از متهمان به طرز ماهرانه‌ای از روی نمونه‌ واقعی آن جعل شده است، اعضای این باند در جریان بازجویی‌ها مدعی شده‌اند که این تاج را به مبلغ چند هزار تومان از فردی خریداری کرده و قصد داشتند آن را به‌عنوان عتیقه به مبلغ یک و نیم میلیارد تومان به مشتریانشان بفروشند.

وی ادامه داد: متهمان به مشتریان خود به دروغ گفته بودند این تاج طلایی که به وسیله جواهراتی مثل یاقوت و یشم تزئین شده و داخل یک جعبه شیشه‌ای قرار داده شده است، به پادشاهان ایرانی پیشکش شده و ارزش تاریخی زیادی دارد.

سرهنگ انوری خاطر نشان کرد: با دستگیری متهمان و برملا شدن راز تاج قلابی، تحقیقات برای کشف دیگر جرایم احتمالی اعضای این باند ادامه دارد.