شاخص کل بورس امروز با افزایش ۲۳ هزار و ۸۳۵ واحدی به یک میلیون و ۳۲۲ هزار واحد رسید.

به گزارش همشهری‌ آنلاین، امروز یکشنبه (۱۵ اسفند ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با افزایش ۲۳ هزار و ۸۳۵ واحدی به یک میلیون و ۳۲۲ هزار واحد رسید.

اما شاخص کل (هم‌وزن) مثبت بود و با ۲ هزار و  ۸۶۷ واحد افزایش به ۳۳۸ هزار و ۶۶۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۵۴۶ هزار و ۹۵۴ معامله به ارزش ۵  هزار و ۲۵۹ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فولاد،کچاد، فملی، پارسان،شبندر،فارس و شپدیس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین امروز نمادهای اپال، پارس و سفارش بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.  

  • واریز سود سهام عدالت تا پایان هفته | برای دریافت به موقع سود سهام عدالت چه کنیم؟

اما امروز شاخص فرابورس با افزایش حدود ۱۰۳ واحدی به ۱۷ هزار و ۷۹۱ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۸۴  هزار و ۹۸۰ بود.

امروز نمادهای زاگرس،هرمز، شاوان،شراز، آریا و شگویا بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای فزر، توسن و شجم نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.  

همچنین افراد حقیقی امروز ۲۸۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه فرآورده‌های نفتی و همچنین سهام فولاد مبارکه اصفهان بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین،‌ ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۴۸۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۷۶درصد یعنی سه هزار و ۴۲۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۶درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فولاد»، «کچاد» و «شبندر» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «تجلی»، «حکشتی» و «فزر» معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان معادل ۵۸میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی تجلی توسعه معادن و فلزات با برتری ۱۸میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۷۴نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۷۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۲۰میلیارد تومان بود.