تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۴

ناصر قراگزلو: سرمربی تیم قهرمان فصل قبل، سومین شکست فصل جاری تیمش را در ورزشگاه تختی اهواز به نظاره نشست تا مانند چند بازی گذشته خصوصاً‌ بعد از دربی پایتخت، انتقادات زیادی به وی به عنوان مسئول اول کادرفنی وارد شود

هرچند که قطبی با وجود شکست مقابل فولاد به هیچ‌وجه خودش را مقصر نمی‌داند و اشتباهات را متوجه گل‌نزدن بازیکنانش از دو قدمی دروازه فولاد و مسائل دیگر می‌داند اما پرسپولیس در 3 دیدار اخیرش، تنها به یک امتیاز دست یافته است.

 مصطفوی: بعد از باخت، مدیرعامل تغییر نمی‌کند

روز گذشته، خبرهای زیادی از باشگاه پرسپولیس شنیده شد که اخراج قطبی و پس از آن برکناری مصطفوی حتی باخت به فولاد را نیز تحت‌الشعاع خود قرار داد. هرچند که مدیرعامل پرسپولیس در صحبت با همشهری، تمام این موارد را حاشیه‌های کم ارزش قلمداد کرد و در مورد حضور سرمربی و ادامه کارش اطمینان می‌دهد و البته نسبت به برخی از مسائل، اشکالاتی را وارد می‌سازد.

  • در ابتدا می‌خواهیم تحلیل شما را از بازی مقابل فولاد بدانیم؟

متأسفانه بازیکنان ما موارد تاکتیکی که بارها و بارها در تمرین به آنها گوشزد شده بود را رعایت نکردند و کارهایی که در تمرینات انجام و گوشزد شده بود را نتوانستند در بازی اجرا کنند. بازیکنان ما در تمرین عالی بودند اما در دیدار برابر فولاد هم گل خراب کردند و هم گل‌های بدی خوردند که واقعاً برای ما نیز پذیرش این مسئله سخت است.

  • واقعاً چرا پرسپولیس این گونه شده و با وجود در اختیار داشتن سرمربی فصل قبل و تقویت بازیکنان، خوب نتیجه نمی‌گیرد؟

به هر حال این نتیجه نگرفتن‌ها مسائلی هستند که ‌در فوتبال مستتر  هستند. من حتماً این مسائل را قبل از تمرین (دیروز) در جلسه‌ای با بازیکنان و کادر فنی مطرح خواهم کرد.

  •  فکر نمی‌کنید پرسپولیس به‌راحتی در حال از دست دادن امتیازها است؟

واقعاً توقع باخت مقابل فولاد را نداشتیم اما قطعاً تیم اتوماتیک‌وار از بحرانی که در آن وارد شده خارج می‌شود.

  • اما پرسپولیس با نتایج اخیرش در حال تحقیر شدن است.

بازیکنان تیم ما فعلاً تحقیر نشدند اما قطعاً اگر این رویه را ادامه دهند تحقیر خواهند شد و حقیقتاً به شما می‌گویم که قطبی در ناکامی تیم به‌هیچ‌وجه مقصر نیست و ما در نظر داریم تغییرات مدنظرمان را به ذهن بازیکنان انتقال دهیم.

  •  یعنی شما در ناکامی پرسپولیس، قطبی را مقصر نمی‌دانید؟

اصلاً، قطبی در کوچینگ و تمرین دهی عالی کار می‌کند و به اعتقاد من، حتی کارایی و انگیزه‌اش از فصل گذشته هم برای قهرمانی بیشتر است.

من تمرینات و توضیحات او را دیده‌ام اما بازیکن یا بازیکنان ما نتوانستند خواسته‌های تاکتیکی سرمربی‌مان را اجرا کنند. بازیکنان ما باید کم‌کاری و نواقص تاکتیکی‌شان را برطرف کنند البته همان طور که گفتم این تغییر باید ابتدا در ذهنیت بازیکنان به وجود بیاید.

  •  یعنی قطبی اخراج نمی‌شود؟

اصلاً بحث اخراج نیست. مطمئن باشید نه قطبی و نه هیچ بازیکنی از پرسپولیس اخراج نخواهد شد. تغییرات و خارج‌شدن از شرایط فعلی نیاز به اراده دارد و قطعاً ما از این شرایط خارج خواهیم شد.

  • چه برنامه‌ای برای بازسازی پرسپولیس و بازیکنانش دارید؟

پرسپولیس سال گذشته هم در اهواز باخت اما با شرایط فعلی به شوک و هشدار قوی‌تری نیاز داریم و من با شهامت می‌گویم بازیکنان ما از این شرایط خارج خواهند شد.

  •  برای خیلی‌ها جای سئوال است که پرسپولیس چگونه با وجود در اختیارداشتن مهره‌های مستعد و تقویت در تمام نقاط باخت‌های بدی را متحمل می‌شود؟

تیم ما از خط دروازه تا خط حمله دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است. نمونه آن شیری، آتسو، پتروویچ، کریمی، علیرضا محمد و بازیکنان متعدد دیگری هستند که به صورت سرانگشتی من آنها را محاسبه کردم. 60، 70 درصد تیم ما تغییر کرده اما مشکل اصلی ما به اعتقاد من این است که بازیکنان ما هوشمندانه بازی نمی‌کنند. البته با این وجود در خط حمله خوب هستیم اما در خط دفاع اشتباهات بدی را مرتکب می‌شویم.

  •  راه‌های واردکردن شوک به تیم را می‌دانید؟

راه‌های شوک به بازیکن و مربی را به‌خوبی می‌دانم اما در موقعیت فعلی، فکر می‌کنم قطبی احتیاج به شوک ندارد اما به بازیکنان ما باید شوک لازم وارد شود و من به‌خوبی راه‌های وارد کردن این شوک را می‌دانم.

  • اما نتایج بد پرسپولیس حتی شایعاتی درخصوص تغییرات مدیریتی را نیز برسرزبان‌ها انداخته است.

این حرف‌ها شایعه است. من فکر می‌کنم وظیفه خودم را به نحو احسن انجام دادم. وظیفه من درست کردن یک تیم خوب بوده که آنها را انتخاب، گلچین و تحویل کادر فنی دادم.

  •  یعنی مدیریت باشگاه نقشی در نتایج و عملکرد کادرفنی ندارد؟

ببینید، شما در هیچ کجای دنیا سراغ ندارید که بعد از یک باخت مدیرعاملش را مقصر بدانند و از بازیکن یا مربی‌اش بگذرند و ایرادات را معطوف به مدیرعامل کنند و او را مقصر بدانند.

  •  با این وجود شما تمام مشکل تیم را بازیکنان می‌دانید؟

بله، من فکر می‌کنم بازیکنان ما توانایی بسیار بیشتری نسبت به آن چیزی که از آنها می‌بینیم، دارند. قطعاً تیم ما از شرایط فعلی خارج خواهد شد. فراموش نکنید که تیم ما 5 بازیکن اصلی‌اش را در دیدار با فولاد در اختیار نداشت و این موضوع می‌تواند در هر تیمی، تأثیر خودش را نشان بدهد اما با این وجود به لحاظ آماری ما بهتر از فولاد بودیم و بیشتر از حریف فرصت گل داشتیم که متأسفانه نتوانستیم از آنها بهره بگیریم اما با این وجود قول می‌دهم تیم ما از شرایط بد فعلی خارج شود.

 قطبی: ما بین المللی هستیم

  افشین قطبی با وجود تحمل سومین شکست فصل اعتقاد دارد که تیمش بازی بدی را مقابل فولاد ارائه نداده و میزبان در شرایطی، به پیروزی دست یافته که بازیکنان پرسپولیس، فرصت‌های متعدد گلزنی را از دست داده‌اند.

قطبی در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: «22 سال است که در نقاط مختلف جهان کار کرده‌ام اما هیچ وقت اخراج نشده‌ام. با این وجود ترسی از اخراج از پرسپولیس ندارم و اگر اخراجم کنند نیز تا آخر عمرم عاشق پرسپولیس می‌مانم. به‌خوبی به این نکته واقفم که مسئولان باشگاه و میلیون‌ها هوادار برای این تیم زحمت می‌کشند درحالی که ما راحت گل می‌خوریم و سخت گل می‌زنیم. با این وجود از هواداران تیم‌مان می‌خواهم تحمل داشته باشند و ما را تنها نگذارند. ما یک تیم بین‌المللی هستیم و برای حضور موفق در 3 جام برنامه داریم.»

ناراحتی فرخزادی

در تمرین دیروز پرسپولیس بعد از جلسه مصطفوی با بازیکنان و کادر فنی،  فرخزادی، عضو هیأت مدیره به محل تمرین آمد و با مدیرعامل صحبت کرد.  فرخزادی که از عملکرد قطبی ناراحت بود خواستار آن شد که بازی با برق شیراز مهلت آخر قطبی باشد. گویا سرنوشت سرمربی پرسپولیس تا حدزیادی به بازی آینده این تیم وابسته است.