رئیس باغ گیاه شناسی ملی ایران با تاکید بر این که ساخت و ساز در اطراف باغ گیاه شناسی این باغ را در معرض خطرات جدی قرار می‌دهد، گفت: انتظار می‌رود مسئولان هر چه سریع‌تر پروژه ساخت و ساز در قسمت شمالی باغ گیاه شناسی را متوقف کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نفل از ایسنا، عادل جلیلی در تشریح ساخت و سازهای اطراف باغ گیاه شناسی ایران، تصریح کرد: در قسمت شمالی باغ گیاه شناسی ملی ایران، تعاونی ارتش تصمیم گرفته که ساخت و سازهایی با تراکم بالا به صورت برج انجام دهد و شهرداری تهران نیز برای این ساخت و سازها مجوز صادر کرده است.

او افزود: اگر این ساخت و ساز انجام شود باغ گیاه شناسی ملی ایران در خطر جدی قرار می‌گیرد به شکلی که ابتداییترین خطرات ناشی از این ساخت و ساز می‌تواند سبب از بین رفتن منابع آبی باغ گیاهشناسی آبی باشد. از سوی دیگر ایجاد آلودگی هوا، ترافیک و ... موضوعات دیگری هستند که این باغ را تحت تاثیر قرار می‌دهند.این در شرایطی است که باغ های گیاه شناسی نقش جدی در حفظ ذخایر ژنتیکی هر کشور و حتی دنیا دارند.

بلندمرتبه‌ها باغ ملی را می‌بلعند | ۸ هزار خانه در همسایگی بزرگترین باغ خاورمیانه

جلیلی گفت: باغ گیاه شناسی ملی ایران با استاندارد جهانی در ایران شکل گرفته و باغ منحصر به فردی قلمداد می‌شود و از باغ های مطرح در دنیا است بنابراین انتظار می‌رود مسئولان کشور هر چه سریعتر این پروژه را متوقف کنند.

رئیس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور با تاکید بر این که باغ گیاه شناسی ملی ایران توسط میراث فرهنگی ثبت ملی شده است، افزود: این باغ توسط  پدافند غیر عامل نیز به عنوان یکی از مراکز حساس کشور طبقه بندی شده که باید این موضوعات مد نظر قرار گیرد.