۱۲۴ برنامه متنوع فرهنگی، ورزشی و اجتماعی محله‌محور از نیمه اسفند ماه سال جاری تا ماه مبارک رمضان برای استقبال از نخستین بهار و نوروز قرن جدید از سوی شهرداری منطقه ۱۱ اجرا می‌شود.

همشهری آنلاین - بهاره خسروی : شهردار منطقه ۱۱ با اعلام این خبر در باره جزئیات برنامه‌های نوروزی منطقه‌اش توضیح داد: «‌این برنامه‌های برای همه گروه‌های سنی با هر سلیقه و سنی تدارک دیده شده سعی داریم تا اهالی علاوه بر تجربه کردن نوروزی متفاوت برای جلب مشارکت‌های مردمی هم تشویق شوند.»

به گفته «سید محمد موسوی» این برنامه‌ها شامل: اجرای برنامه‌های درختکاری، برگزاری تورهای گردشگری مجازی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اهدای سبد کالا و هدایای غیرنقدی از جمله پوشاک به خانواده‌های نیازمند است.

برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی،اجرای پویش «با بهار آمدیم»، برگزاری مسابقه عکاسی کودک، نوروزخوانی با حضوردانش‌آموزان، اجرای جشنواره‌های هنری و ویژه‌برنامه‌های فضای مجازی نیز در طرح استقبال از دیگر برنامه عیدانه قرن جدید است.

برپایی بازارچه خود اشتغالی زنان سرپرست خانوار در ایام نوروز برای حمایت و توانمندسازی آنها در امور اقتصادی از دیگر برنامه‌هایی که موسوی از یاد کرد و در ادامه گفت: «‌تهیه و اهدای جهیزیه، برنامه مهروزی، تکریم خانواده شهدا، برپایی جشن‌های اعیاد شعبانیه و برپایی درمانگاه یک روزه با توجه به نیاز اهالی و ارتقاء سلامت جسمی و روانی آنها برای افزایش کیفیت زندگی آنها اجرا می‌شود.»

یکی از بخش ‌های جذاب و پرتحرک برنامه‌های نوروزی به گفته شهردار منطقه ۱۱ برگزاری مسابقات متنوع ورزشی برای خانواده‌ها است. او در این‌ باره افزود: «‌این مسابقات شامل والیبال خیابانی، بومی و محلی، تنیس روی میز، شطرنج پارکی، گل کوچک، دارت بانوان، رقابت‌های ایستگاهی، جشنواره رقابت‌های خانوادگی، بازی‌های رایانه‌ای، پلوکینگ، فوتبال، چالش پیاده‌روی مجازی، آمادگی جسمانی، شوت دارت، خیابان ورزش، فریزبی و... نیز از سوی اداره تربیت‌بدنی انجام می‌شود.»