معاون اجتماعی پلیس فتا کشور گفت: افراد سودجو با راه‌اندازی کمپین‌های دروغین در فضای مجازی و سوءاستفاده از نام و اعتبار افراد حقیقی و حقوقی به ویژه افراد شناخته‌شده در حوزه ورزش و سینما با اعلام شماره حساب‌های شخصی مترصد واریز مبالغ از سوی داوطلبان و کلاهبرداری با این شگرد هستند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا کشور اظهار کرد: با توجه به ایام پایانی سال و اجرای طرح های خداپسندانه در خصوص «جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی به جهت یاری رساندن به نیازمندان» مراسم و پویش‌هایی مختلف با عنوان «جشنواره نیکوکاری» در حال برگزاری است.

این مقام مسئول ادامه داد: تعدادی از سازمان‌ها و نهادهای اجرایی دارای مجوز در این خصوص فعالیت می‌کنند و مسیرهای اهدای کمک های نقدی و غیرنقدی خیرین نیز از طریق شماره حساب اعلامی دولتی و از طریق رسانه ملی و خبرگزاری رسمی کشور در حال اطلاع‌رسانی است.

بیشتر بخوانید: 

معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور بیان داشت: متاسفانه بعضی از افراد سودجو با راه‌اندازی کمپین‌های دروغین در فضای مجازی و سوءاستفاده از نام و اعتبار افراد حقیقی و حقوقی به ویژه افراد شناخته‌شده در حوزه ورزش و سینما با اعلام شماره حساب‌های شخصی مترصد واریز مبالغ از سوی داوطلبان و کلاهبرداری با این شگرد هستند.

سرهنگ پاشایی افزود: بر اساس رصدهای صورت‌گرفته کارشناسان پلیس فتا در کشور، یک نفر متهم در این خصوص مورد شناسایی قرار گرفته و ضمن مسدودسازی شماره‌حسابش، وی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح تحویل داده شده است و اقدام انتظامی پلیس فتا بر علیه سایر مرتکبان این گونه جرایم در جریان است. 

این مقام انتظامی در ادامه به هموطنان توصیه کرد: در صورت تمایل به شرکت در این طرح‌های خداپسندانه صرفا از طریق نهادها و سازمان‌های دارای مجوز که شماره‌حساب آنها از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر اطلاع‌رسانی می‌شود، اقدام کنند و از واریز هرگونه وجه به حساب‌های شخصی افراد که در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها در حال تبلیغ هستند، اکیدا خودداری کنند.

وی از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند و یا با تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ جهت رسیدگی هرچه سریع تر با ما در میان بگذارند.