همشهری آنلاین - سپیده بهکام: بازگشایی نماد شرکت کشتیرانی طی دادوستدهای روز دوشنبه ۲۹ مهرماه، شاخص بورس را با ۶۳۲.۳ واحد افت مواجه ساخت.

این افت باعث شد شاخص بورس (شاخص قیمت و بازده نقدی) در پایان معاملات امروز به ۴۳ هزار و ۹۲۷ واحد برسد.

شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) نیز امروز با ۲۳۰.۸ واحد کاهش به کار خود پایان داد و بعد از مدت‌ها به زیر ۱۰ هزار واحد افت کرد و روی ۱۰ هزار و ۹۱۶ واحد بسته شد.

افت ۲۳۷.۵ واحدی، نتیجه یک روز کاری دیگر بود که از آن شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) شد.

شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) هم ۳.۷ واحد منفی خورد و به ۱۳ هزار و ۱۵۸ واحد کاهش یافت.

معاملات انجام شده روی سهام مخابرات و ملی صنایع مس هم بعد از بازگشایی نماد کشتیرانی تاثیر به سزایی در افت شدید شاخص‌های بورس طی معاملات امروز داشت.

براساس گزارش‌های رسیده از تالارهای مبادله سهام امروز در بورس تهران ۸۳ نفر برای خرید ۷۹۲ هزار و ۶۴۴ سهم ایران ترانسفو به ارزش ۳.۸ میلیارد ریال اقدام کردند و ۱۱۸ نفر هم برای خرید بیش از یک میلیون سهم کنتورسازی ایران به ارزش ۲.۲ میلیارد ریال برگه دستور خرید پر کردند.

شرکت پالایش نفت اصفهان امروز بیشترین حجم دستور فروش‌ها را به خود اختصاص داد به طوری که یک هزار و ۳۹۱ دستور فروش برای ۱۰.۷۵ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۷۰.۵ میلیارد ریال صادر شد.

۴۵۷ نفر هم امروز در صف فروش ۹.۳۵ میلیون سهم ملی صنایع مس به ارزش ۵۳.۲۳ میلیارد ریال ایستادند و ۷۷۸ نفر برای فروش ۶.۸۶ میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش ۳۸.۵ میلیارد ریال اقدام کردند.

در مجموع معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران، ۴۲.۶ میلیون سهم به ارزش ۸۵.۶۸ میلیارد ریال بین فعالان این بازار ردوبدل شد.