تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸

عملیات تصفیه فاضلاب اضطراری محله آبشار با حضور مسئولان شهری کلید خورد.

به گزارش همشهری آنلاین - محمدی انارکی شهردار منطقه ۲۲ گفت:انجام این پروژه را نتیجه اقدامات برگزاری قرار خدمت شهردار تهران دانست و گفت: یکی از برنامه‌های مهمی که در مصوبه قرار خدمت منطقه ۲۲ انجام شد، افتتاح پکیج تصفیه فاضلاب اضطراری محله آبشار بود.

این پروژه در مساحت ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع با ظرفیت ۹۰۰ متر مکعب در شبانه روز احداث می شود، این محدوده از منطقه ۲۲ نزدیک به  ۶ هزار  واحد مسکونی با جمعیت ۲۰ هزار نفری ساکن هستند.

محمدی هدف از اجرای این طرح را کاهش آلودگی زیست محیط دانست و گفت: موضوع فاضلاب شهری این محله از دغدغه های چندین ساله شهروندان بود که با همکاری مدیریت شهری و شرکت اب و فاضلاب در حال برطرف شدن است.
 
کریمی مدیرعامل شرکت آب‌و فاضلاب شهر تهران تشریح کرد: آب شرب تهران از ۵ سد اطراف شهر در حال تأمین شدن است. با توجه به حجم آب  مصرف شده حدود ۸۳۵ میلیون متر مکعب فاضلاب در طول سال تولید می‌شود که این فاضلاب در سطحی به گستره ۷۵۰ کیلومتر مربع در ۲۲ منطقه تهران پخش می‌شود که برای دفع این فاضلاب حدود ۸ هزار کیلومتر خط انتقال لوله نیاز داشتیم که حدود ۷۱۰۰کیلومتر در مناطق تهران انجام شده است. ما فاضلاب تهران را به جز منطقه ۲۱ و ۲۲ را تا  ۹۰ درصد توانستیم جمع آوری کنیم.

از یک میلیون و پنجاه هزار واحد انشعاب شهر تهران، حدود ۷۰۰ هزار  واحد به فاضلاب شهری متصل شده اند این یعنی ۶۰درصد فاضلاب تولید شده شهر تهران را تصفیه می‌کنیم. اما در منطقه ۲۲ به دلیل سرعت بارگزاری جمعیت و شهرسازی تاخیر داریم، که با اجرا این پروژه میتوانیم میزان دسترسی محلات به  فاضلاب شهری و تصفیه آن را افزایش دهیم.

منبع: همشهری آنلاین