به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، گوگل و شرکت زیرمجموعهاش یعنی یوتیوب اخیرا پس از توقفهای مشابه توییتر و اسنپ پس از عملیات مسکو در اوکراین، فروش تبلیغات آنلاین در روسیه را متوقف کردند.
یوتیوب روز پنجشنبه (امروز) در بیانیهای اعلام کرد: «بهعنوان پیگیری، ما اکنون این توقف را به همه ویژگیهای درآمدزایی خود از جمله YouTube Premium، عضویت در کانال، سوپرچت و کالاها برای بینندگان در روسیه گسترش میدهیم.»
کانالهای یوتیوب در روسیه همچنان میتوانند از طریق تبلیغات و ویژگیهای پولی که شامل سوپرچت و فروش کالا، از بینندگان خارج از روسیه درآمد کسب کنند. طبق اعلام یک وبسایت پشتیبانی شرکت، برنامه های رایگان در گوگلپلی نیز همچنان در روسیه در دسترس هستند.