ناصر قراگزلو: انتقادات زیادی پس از بازی کره‌شمالی از مهاجمان تیم‌ملی شد که رسول خطیبی هدف اصلی این انتقادات بود و بیشتر کارشناسان و اهالی فوتبال اعتقاد داشتند رسول خطیبی، مهاجم گلزنی نیست که در تیم‌ملی مورد استفاده کادرفنی قرار گیرد.

خطیبی اما با بیان ادله‌هایی در گفت‌وگو با همشهری از خودش دفاع می‌کند و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد:‌ «معمولاً هیچ زمانی برای تیم‌ملی ثابت بازی نمی‌کردم اما اکنون که در یک بازی به عنوان بازیکن ثابت از من استفاده شد و گل نزدم برخی‌ها شدیداً از من انتقاد می‌کنند. »

  • با وجود برد، انتقادهای زیادی از تیم‌‌ملی ایران برابر کره‌شمالی انجام شد.

برای به دست‌آوردن 3 امتیاز در دیدار با کره‌شمالی واقعاً تلاش کردیم و با 2 گل هم به پیروزی رسیدیم. بعد از گل‌ها طبیعی بود که حریف برروی دروازه ما فشار بیاورد و حتی به گل هم برسد. به نظر من بعد از برد نباید بی‌رحمانه از تیم‌ملی انتقاد شود چون ما بردیم و به هدف اصلی خودمان نیز رسیدیم.

  • قبول داری که تا حدودی با بخت و اقبال برابر کره‌شمالی به پیروزی رسیدیم؟

مهدی رحمتی یک روز استثنایی را پشت‌سرگذاشت اما قبول کنید که کره‌شمالی نیز تنها برای گل‌نخوردن به مصاف تیم ما نیامده بود. قبول ندارم که برابر کره‌شمالی تنها با شانس پیروز شدیم. تیم ما با برنامه کره را شکست داد و حقش هم تنها پیروزی بود که خوشبختانه به این هدف رسید.

  • اما پس از بازی مطبوعات و رسانه‌ها به‌شدت از تو انتقاد کردند.

برای مردم و فوتبالدوستان و کسانی که نقد منصفانه می‌کنند احترام خاصی قائلم اما اعتقاد دارم برخی‌ها در مورد من مغرضانه عمل می‌کنند و حرف‌های آنان نیز برای من مهم نیست.

  • بسیاری معتقدند رسول خطیبی  نباید  پیراهن شماره 10 را بپوشد.

مگر من گفتم که پیراهن شماره 10 را به من بدهند. باور کنید برای من شماره پیراهن مهم نیست و من حاضرم برای تیم‌ملی کشورم با شماره‌های 40 و 70 نیز بازی کنم.

  • واقعاً قبول نداری در دیدار با کره خوب نبودی؟

شما آمار بگیرید و ببینید در دیدار با کره‌شمالی کدام بازیکن بیشتر از همه دوید. باور کنید اگر بیشتر از همه ندویده باشم جزو بهترین‌ها به لحاظ دوندگی و فشار  روی دفاع حریف بودم.

  • اما فقط دوندگی توقع فوتبالدوستان از تو نیست و به‌عنوان یک مهاجم، همه از تو گل می‌خواهند.

توقعات را قبول دارم اما شما به این موضوع بپردازید که در این 10 سالی که به تیم‌ملی دعوت می‌شدم در چند بازی ثابت بودم. من در بیشتر بازی‌های تیم‌ملی فقط چند دقیقه بازی کردم و معمولاً بازیکن  ثابت نبودم.

  • اما همین بازی‌های اندک مانند دیدار با کره‌شمالی نیز برای اثبات توانایی‌ات می‌توانست کافی باشد؟

هدف  من از حضور در تیم‌ملی فقط گل‌زدن نیست. باور کنید دنبال توجیه نیستم اما برای من مهم نیست که چه بازیکنی گل بزند. در تیم‌ملی تنها به فکر خودم نیستم و هر بازیکنی که گل بزند از آن استقبال می‌کنم و تنها به دنبال این نیستم که با گل زدن خودم، برای بازی بعدی هم برای تیم‌ملی، به عنوان یک بازیکن ثابت بازی کنم.  فکر می‌کنم یکی از دلایلی که برخی‌ها به من انتقاد می‌کنند به این موضوع برمی‌گردد که من به پرسپولیس و استقلال گل زدم و بعضی‌ها از این موضوع ناراحتند.

  • اما به‌عنوان یک بازیکن حرفه‌ای اگر گل نزنی به تیم‌ملی دعوت نمی‌شوی.

برای من منافع تیم‌ملی مهم است و اگر روزی احساس کنم که مردم دوست ندارند در تیم‌ملی باشم، و با اجازه کادرفنی به تیم‌ملی نمی‌آیم و برای تیم‌ملی کشورم آرزوی موفقیت می‌کنم.

  • قبول داری که با گلزنی مشکلات تو حل می‌شود؟

مطمئن باشید اگر در دو، سه بازی کادرفنی به من اعتماد کند و مرا به عنوان بازیکن ثابت به زمین بفرستد حتماً در گلزنی موفق عمل خواهم کرد و در این موضوع و تحقق آن شک نداشته باشید.

  • وضعیت الظفره در لیگ چگونه است؟

تیم خوبی را در اختیار داریم و بازی اخیر با النصر، برایمان فوق‌العاده مهم است و به خوبی به این نکته واقفیم که باید ببریم تا 7 امتیازی شویم.

  • النصر شرایط خوبی در لیگ امارات ندارد.

لوکا و 3 بازیکن ایرانی شخصیت جدیدی به النصر داده‌اند و برخلاف نظر برخی‌ها باید بگویم النصر تیم خوبی است و مطمئناً مقابل این تیم، بازی راحتی را در پیش رو نداریم.