تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۹

همشهری آنلاین: کارگران و کارمندان یونانی از افزایش هزینه‌ها عصبانی هستند.

خبرگزاری سوییس گزارش داد، آنها عصبانیت خود را با اعتصاب نشان می‌دهند. هیچ پروازی بر فراز یونان انجام نمی‌گیرد، این جزیره بر روی جهان خارج بسته شده است. بسیاری از یونان بی‌خبرند، زیرا خبرنگاران هم در اعتصاب به سر می‌برند.

اعتصاب امروز (سه‌شنبه 20 مهر) بخش بزرگی از اقتصاد و ترافیک را در یونان فلج کرده است. از صبح امروز میلیون‌ها کارگر و کارمند این کشور به خاطر اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی سر کار نرفتند. بیش از 100 پرواز داخلی و خارجی این کشور هم لغو شد. به خاطر شرکت کارکنان هوایی یونانی در این اعتصاب، فضای هوایی یونان از ساعت 11 تا 15 به طور کامل بسته است. طبق اعلام فرودگاه آتن، گردشگران پیش از موعد پروازشان باید از خط هوایی خود درباره ساعت پرواز بپرسند.

رانندگان هم در اعتصاب به سر می‌برند. بدین ترتیب بسیاری از جزایر این کشور یک روز تمام جدا از باقی جهان پیرامونی‌شان می‌مانند. کارکنان بانک‌ها، کارمندان دولت، وکلا و معلمان و همچنین خبرنگاران از دیگر اقشاری هستند که در اعتصاب به سر می‌برند. به همین دلیل هیچ خبری از رادیو و تلویزیون یونان پخش نمی‌شود. پزشکان فقط در موارد اضطراری به مداوای بیماران می‌پردازند. اصناف این کشور با شعار «کافی است» علیه قیمت‌های فزاینده و برنامه پس‌انداز دولت محافظه‌کار این کشور به پا خاسته‌اند.